Friday, January 9, 2009

Kanak-kanak yang menjadi mangsa kekejaman Israel



Mereka telah dijanjikan syurga. Anda pula bagaimana? Aku ingat lagi sirah nabi yang ustazah aku ajar time sekolah agama dulu. Kata ustazah, sahabat nabi seperti Abu Bakar menderma seluruh harta dia sebagai bantuan kelengkapan perang. Yang tinggal hanyalah sehelai sepinggang? Mungkin iman kita belum setinggi Abu Bakar As-Sidiq tu, tapi korang boleh hulurkan bantuan melalui tabung NSTP-Maybank Akaun : 514105320501.
Semoga bantuan yang kita hulurkan itu sampai ke sana. Atau sekecil bantuan, bacalah surah Al Fil dan membayangkan kehancuran tentera Yahudi - dengan Izin Allah.
Surah al fil: "A'lam tara kayfa fa'ala rabbuka bi as-hab al-fil "A'lam ya'jal kaydahum fi tadlil Wa arsala alayhim tayran ababil "Tarmihim bi hijaratin min sijjil Fa ja'ala hum ka asfin ma'kul" .
**Surah Al-Fil yang menceritakan Allah menghantar burung2 Ababil menghancurkan tentera musyrikin.

5 comments:

~~Ms.LuVLyHoNeY~~ said...

Ya Allah..mmg tak dpt menahan air mata apabila mendengar & melihat penderitaan yg dialami di palestine..begitu zalim sekali...mengapa masih ada org yg tidak berperikemanusiaan..mayat bergelimpangan umpama nyawa tidak berharga..kanak2 menjadi mangsa kekejaman Israel..apa salah dorang...tak tahu mcm mn nk gmbrkan perasaan sedih,geram semua ada..

fazemy said...

Perasan tak wajah2 mayat ni semua tenang je. Biasa klw kita tgk gambar mayat raa ngeri rasa seriau..tp tgk mayat2 kat bumi palestine ni hati rasa sejuk je.

lillies said...

kesiannya pada insan2 yang x berdosa...nape la kejam sangat dorang ni....bukankah dorang pun ade jugak yang mengkaji isi kandungan Al Quran??dah lupa ke ape yang dah jadi pada zaman nabi dulu?mungkin dorang ingat zaman sekarang Allah x kan turunkan bala macam tu lagi kot????marilah kita sama2 berdoa agar mereka mendapat balasan yang setimpal.....Aminnn...

reena said...

donia...donia... ape nak jadilah... skrg nih...

izzah said...

memang sedih..bergenag air mata tengok insan2 tak berdosa terkoban setiap hari..mana peri kemanusian mereka??Semoga Allah bersama2 mereka..demi Islam tercinta..sama2 kita doakan kesejahteraan agama kita..