Thursday, July 16, 2009

Seriau tgk budak2 nih..

Sila lihat Flip-flap saya. Ada lady bird tau...hehe. Skrg ni ada mcm2 fesyen flip-flap ni kan. Yang terbaru ada jam la..ada siap dgn lampu la. Dan smlm saya tgk dlm satu kereta tu dia punya buat bentu cam bunga teratai...santekkkknya. Ni yang dengki nak kena beli camtu jugak nih. Heh heh.

Erh topik saya sbnrnya ialah mengenai kengeriaan saya melihat budak2 naik motor tak pakai helmet. Eee seriau! Diorg ni tak pikir ke klw salah sikit je..tak boleh imbang badan..jatuh...kena langgar kereta...lori...arh arh...tak mo bayangkan. Tapi saya selalu tgk budak2 sekolah naik motor tak pakai helmet ni. Mungkin sbb taknak rosakkan tudung kot. Pastu sbb lain nak eksyen ngan kawan2 yang diorg naik motor. Serius..mmg nampak muka eksyen di riak wajah budak2 yang menunggang motor ni. Maklumlah sekolah2 lagi dah ada motor.

Risau kadang2 tgk budak2 ni. Bukan sekali sekala saya nampak pemandangan mcm ni. Selalu. Klw budak sekolah msti tak pakai helmet. Budak laki toksah cakap la. Ramai.

Adik saya dulu pun mak bg dia sebijik motor buat pergi sekolah. Hari2 dia risau takut adik tak selamat kat jalan. Adik saya pulak masa pergis ekolah je dia pakai helmet. Tu pun smpai hujung taman bila habis pandangan mata mak saya. Sbbnya dia takut rambut yang dia spray2 tu rosak.
Tgk budak2 ni (Tgk budak2 tu je..jgn tgk cermin kete saya yg kotor tak berbasuh tu yer)..dahla tak pakai helmet, langgar lampu merah, pastu selamba je masuk jalan orang. Ish...berani mati sungguh.
Dan hasilnya sekejap je diorg dah berada kat seberang jalan. Untungnya naik motor ni kan..boleh jalan laju2 walaupun berada dalam kesesakan lalu lintas.
Anak sapolah ni..hemmm..

9 comments:

♥princess bongbong♥ said...

seriau jugak tp diorg mcm tak takut jek..

mcm seolah2 menunjuk2 kehebatan lak..

laju2 lak tu bwk..

♥princess bongbong♥ said...

owh ye, sy teringin flip-flap mcm tu jugak..

tp bongbong tak kasi beli sbb da ade flip-flap winnie the pooh..kepale die gerak2..

ain said...

senang citer bdk2 sekrg suka buat benda2 mcm tu. suka buat bnda2 ygmelanggar peraturan. konon2 mcm thrilled gitu. pening..peninggg!!!

psst...akak dh tukar blog tau. http://ainismail.blogspot.com. blog lama poblem password. x leh sign in.

fazemy said...

maziah - Hehe..ko jgn rempit camtu tau. Pakai helmet. Eee flip-flap yg pooh tu pun cumel..

Ain - Depan mak bapak diorg tak buat kak Ain..dah lepas pndangan mak ayah baru la laju..haha. Owh tukar blog. ok

♥princess bongbong♥ said...

bek kak..xrempit2 mcm tu..sbb xtau bwk motor pun..hahaha

siti said...

akak rmh kat sri gombak ek

kakchik said...

assalamualaikum emy.
kakchik agaklah budak-budak tu ... minah rempit kot, sebab tu selamba badak je buat macam tu.

izzah said...

tak suka betul dengan bebudak sekolah naik motor...suka menunggang dengan cara yang berbahaya..
paling menyampah kalau balik sekolah bersaing dengan dorang..jalan raya tu dah memang dorang yang punya...tak jaga langsung keselamatan diri..sesuka hati jer dia memintas kita..

p/sflip-flap saya bunga pink..masa saya beli takde lagi flip-flap rama2,ladybird dan skang nie macam2 ada..

LotsOfLove-Pearls said...

aku fobi anaik motor.
dorang selamba giler..
caya ar..