Monday, July 13, 2009

Serangan Jantung dan Minum Air Suam


Fakta ini sangat bagus. Bukan semata-mata berkenaan air suam, tetapi berkenaan Serangan Jantung ... Masyarakat Cina dan Jepun minum the panas untuk ketika bersarapan, bukannya air sejuk, mungkin inilah masanya kita perlu mengubah tabiat minum semasa makan.

Kepada sesiapa yang gemar minum air sejuk, fakta ini sangat bermakna buat anda. Memanglah sesuatu yang nikmat untuk minum segelas air sejuk selepas makan. Walaubagaimanapun, air sejuk akan melikatkan minyak yang kita makan bersama hidangan. Sudah tentu ia melambatkan lagi proses pencernaan.
Sekali gumpalan minyak ini bertindakbalas dengan asid di dalam perut, ia akan memecah dan diserap oleh enzim intestine lebih cepat berbanding makanan pejal. Ia akan selari dengan enzim intestine. Dalam masa terdekat, ia berpotensi bertukar menjadi lemak dan mendorong kepada kanser. Adalah penting untuk minum sup panas atau air suam selepas makan.

Petanda Lazim Serangan Jantung Amaran berkenaan serangan jantung �

Anda seharusnya mengambil tahu yang petanda serangan jantung bukan sahaja pedih pada sebelah kiri dada.. Awasi jika terasa sakit yang menyesakkan pada dada kiri. Mungkin anda belum pernah merasa sakit dada semasa terkena serangan jantung. Muntah-muntah dan berpeluh berlebihan juga antara tanda-tanda lazim.
60% pesakit yang terkena serangan jantung adalah ketika sedang tidur dan tidak boleh bangun dari tidur. Sakit pada dada boleh menyebabkan tidak sedarkan diri. Berhati-hati dan berjaga-jagalah sentiasa.. Lebih banyak yang anda ketahui berkenaan serangan jantung, maka lebih peluang untuk anda terselamat.

7 comments:

Khairul Onggon said...

errrrkkk... bahaya ye... :(

♥maziah♥ said...

tp kan, maz sgt jarang minum air suam la..

mcm tak de nafsu nk minum..

tp mmg nk minum smpi 8 gelas!!

cume tidak bernafsu jek..cmno tu..

NekPP said...

tnx xoxo doktorrr amy!

nurdaniella said...

salam emy, info yang best.. harap2 mereka yang terlalu menggemari ais nih dapat sedikit kesedaran.. memang la cuaca kat malaysia ni panas tapi orang kata alah bisa tegal biasa.. bukannya kita pernah pun merasa musim sejuk, kann.. kalau dari kecik dah biasa minum air panas nih, takkan sekarang tak boleh kot..

Darling Pya said...

acu dpt artikel nie 2thn lps
since tu acu order hot water bila mkn sbb nye by time kita dh abis mkn air tu pun jadi suam..tp kdg2 terbabas gak order air ais sbb keinginan tu melebih segala nye..hehehe

Izzah said...

nasib baik la saya suka minum air suam..puas hati minum air suam...segar sket tekak..

Dearie Pearls said...

nice info...

xnak minum air sejuk dh.

hehe..

thx info..