Thursday, July 16, 2009

Muka Gembira Setelah Bercerai

Kredit to budiey.com untuk posting kali ni. Akhil Khay n Maizawati bercerai talak 1. Sedihla baca cerita2 macam ni....Tak boleh nak komen panjang2...jodoh kita pun belum tentu lg esok lusa mcm mana. Apapun jadikan iktibar agar kisah sebegini tidak berulang lagi. :-(





“Bahawa saya, Akhil dengan ini menceraikan isteri saya, Maizawati Zainal dengan
talak satu,” kata Akhil di hadapan Hakim Syarie Mohd Ridhuan Yusof.













“Semua dah selesai..jangan keruhkan suasana..saya tegaskan penceraian saya bukan
disebabkan pihak ketiga. Ini ketentuan ‘tuan punya dunia’..jalan hidup perlu
diteruskan. Cukup-cukuplah gosipkan pihak yang satu lagi. Moga-moga semuanya
dapat meneruskan kehidupan,” ujar Akhil yang berkali-kali menegaskan penceraian
mereka bukan disebabkan oleh pihak ketiga.
Teringat kata2 Norman Hakim lepas ceraikan Abby dulu. Ini bukan soal artis..ini soal manusia yang pernah bergelar suami dan isteri. Sedihhh baca kisah camne...sob sob..




15 comments:

AyKay said...

Emy,

jika seseorg yg bergelar ilmuan itu benar2 mengamalkan apa yg diilmukannya, maka tiada timbul akan 'lakonan suami-isteri' secara drama sekalipun kerana perkara lakonan nikah - talak - rujuk sangat2 ditegah ulama' terdahulu.

saya pernah titipkan di http://tangsibiru.blogspot.com/2009/07/talak-express.html

entahlah... jgn ada yg niagakan agama utk wang, waallahualam

ain said...

akhirnya bercerai jugak ye..!!

♥princess bongbong♥ said...

huhu, nape xsettle awal2..

kalu diorg berbincang sesame dr awal, mungkin boleh diselamatkan..

xpela, mungkin bukan jodoh mereka..

harap2 maz ngn bongbong berkekalan..

akak jugak!! amin...

Diamilikku said...

moga keluarga kita semua dijauhkan dari dugaan sebegini...aminnnn

~~~ kay ~~~ said...

salam,
jodoh sudah abis...
mungkin zahir ampak gembira batin siapa tahu kan...perceraian dalam Islam adalah dihalalkan tetapi amat dibenci oleh Allah SWT.

@cu SaYaNg said...

riang ria je lps bercerai..
mcm x de rasa sedih je :-(

arnirina said...

moga2 kita dijauhkan...

Hanisumayyah said...

Kenapa senyum jer...suka sangat ker? Tak suka engok gambar akHil...dan saya masih tak tau apa sebenarnya cerita pihak ketiga tu?

kayteeze said...

Kesian anak-anak mereka....

kakpah said...

salam emy. bila berlaku cerai berai yang jadi mangsa adalah anak-anak. kesian mereka..

atty's said...

macam2 hal dunia..semoga kita dilindunginya..amin..

Dee said...

tulah ek..org berpisah sedih..walau berperang selalu..ni happy je..tp x taulah kalo dlm hati sebenarnya galau..

arryani said...

Agaknya mmg dia dah jangka benda ni akan terjadi makanya, dia boleh terima dgn tenaNG .......

kuIna said...

mgkin ini jln terbaik & terakhir

izzah said...

eh..dah cerai ke..
sangat tak mengikut perkembangan saya nie rupanya..
semoga ini jalan paling baik..
ntahla..tak berani komen..