Friday, July 3, 2009

Gubahan Bunga Untuk Raya

Sempena Aidilfitri yang bakal tiba nanti..marilah kita membuat persiapan untuk menyambutnya. Haha..tak agak2 nak sambut raya. Takpe kita mulakan dengan benda yang kecik2 dulu. Bak kata husband saya "takde sape pun prasan" benda yang saya beli tu nanti. Huh..tak bg support lgsung! Seb baik support dari segi kewangan. Heh heh.

Tahun ni saya ingat nak gubah bunga sejambak besar la. Seronok lak tgk rumah2 yang ada bunga sejambak besar ni. Dulu cam tak minat..sebabnya dok rumah kecik rasa penuh rumah klw ada bunga banyak2 ni. Dan cam kat taman bunga lak nnti rasanya.















Saya minat bunga ros. Kenkonon tahun ni raya bunga bertemakan english style la.





Campur2 sikit dengan bunga lain cantik jugak. (^_^)





Ni style bunga raya saya tahun lepas. Kiranya ranting sudah berbunga la. Last 2 years gila kat ranting2 je. Ngeee..






Klw kreatip kan mcm2 gubahan leh buat. Masalah ni tangan saya ni idakler kreatip. Klw gubah tak jd pun mcm bunga2 cinta. Makanya klw unt gubahan besar terpaksalah saya mengantor ke rumah kakak sedara utuk menggubahnya. Seb baikla dia kreatif lg inovatif orangnya. Tak sia2 ada sedara cam ko Kak Lia..klw tak jenuh nak membayar upah org menggubahnya plak. Hehe.






Klw gubah dalam pasu bunga tinggi cantik jugak kan. Tp saya selalu alih2 pasu bunga tu..mau jatuh klw guna pasu tinggi camni. Tapi cantikla..kan kan..




Klw taknak bunga asyik jatuh..kasi bunga naik beskal. Confirm tak jatuh sbb beskal ada roda masa berjalan. Haha. Husband saya kan suka alih2 bunga saya...dia dengki sbb bunga tu slalu menyebuk dari pandangan dia ke TV. Huh...


Nak pilih warna bunga pun mslh jugak. Klw g kedai bunga tu rambang je mata memilih. Semuanya cantik. Beli yg tu campur2..alih2 kat rumah tak tahu dah nak gubah yang mana. Padahal klw dah tentu pilihan kaler dia kan senang. Mcm warna putih..sesuai unt apapun tema warna rumah anda. Sejuk je mata memandang orang kata...pastu hangen je mata memandang 3 bulan kemudiannya coz habuk dah mula kelihatan kat bunga tuh. Keh keh..



Apapun saya dah nekad. Raya tahun ni nak gubah sejambak bunga yang besar. Yeyyy tak sabarnya nak raya.
By the way ada sape2 tahu tak kat mana kedai bunga yang murah2. Orang kata kat Nilai3 murah..tp mahal je saya tgk. Mana taknya bunga yang saya suka sekuntum je RM12...nak boleh jd sejambak bunga tu mau botak kepala. Adehhhh...
Pastu ada cadangan tak kombinasi kaler bunga yang cantik. Contoh bunga ros merah campur putih. Cantik..Sebarang cadangan anda amatlah saya alu2kan...enjoy the pic(^_^).

10 comments:

Queen said...

hahaha..memang murah kalau kene gaya nya...yang kak emy pilih tu yang high quality..yang almost menyerupai bunag betul....nilai3 kalau tak panadai pilih memang salah masuk kedai....

Rajin2 berjalan ye...

Promote sikit..sape nak order kuih raya....almond london..whole almond..whole choc just RM25/50pcs..
Lain2 kuih macam hazelnut, badam, waterlily cuma RM20/100pcs.....

http://queendeco.blogspot.com

Naura said...

cantik..naura tak pandai nak gubah bunga..buat kuih raya naura pandaila..

Kak Ezza@makcik Blogger said...

emy

akak ingat taruk pokok betul je lah dalam rumah raya ni..selain murah, dia kasi oxygen dalam rumah kita..betul tak..

KaSiH said...

cantik emy...kagum aku...

Tirana said...

csntik..csntik...kreatif rupanya si Emy ni..boleh minta tolong gubahkan bunga? hehehe

CuTeMiUt78 said...

heh..heh..heh.. cantik2.. dari sekarang dah plan ya

ain said...

amboiii dierrr....tak sabo2 nak menyiapkan rumahtangga utk beraya yer..???

cantik2 gubahan bunga tu. emy kreatif ekh bab2 ni. akak keras tgn. bouquet akak main sumbat2 aje dlm pasu.

akak cdgkan emy ambil kale bunga yg soft2, jgn striking sgt. so nmpak sejuk mata memandang. pas tu jgn byk jenis bunga. contohnya kalau rose, cantik ngan baby breath. hydrangeas with mini rose.tp terpulang lah pd selera emy.

jln2 le ke ssf...amik idea. kat situ bouquet dia lawa2. harga pun manyakkkk lawa!!

fahana_ann said...

wa, cantiknya..kalao saya gubah, mak cakap mak cakap macam tikus baiki labu..huhu....tikuskah aku?

Optimistickazv said...

Shipping charges will be calculated for your approval. a detailed theoretical analysis and experimental results on a subsurface microscopy technique that signicantly improves the light-gathering, resolving, and magnifying power of a conventional optical microscope. has successfully provided Repairs and Calibration on all measuring equipment and devices.

Anonymous said...

My partner and I stumbled over here by a different page and thought I should
check things out. I like what I see so now i am
following you. Look forward to looking at your web page repeatedly.



My blog; best cellulite treatment