Monday, January 4, 2010

My Dreams My Achivements

Untuk hidup bahagia, saya selalu fikir yang positif-positif sahaja. Biarlah ada kawan yang sebuk dok mengata mengumpat tak suka dengan sesuatu, saya hanya tersenyum, merenung dan bersyukur dengan seadanya. Janganlah kerana sedikit kekurangan, kelebihan yang sebesar alam ini tidak kita hargai.

Alhamdulillah azam saya tahun lepas semuanya telah tercapai. Ada yang tercapai lebih dari apa yang saya inginkan. Syukur Ya Allah. Tapi azam untuk kuruskan badan tu carry forward la yer. Tak berjaya tahun ni, takpe tahun depan ada lagi. Positif thinking positif thinking. Haha.

Untuk tahun ini saya akan memulakan hidup baru. InsyaAllah saya akan berhenti kerja tahun ni. Sedih ooo. Dahla tak tahu nak cakap dengan bos camne. Segan pun ada. Maklumla pekerja kesayangan bos. Kekeke.

InsyaAllah saya akan memulakan bisnes sendiri. Jeng jeng jeng. Cam biasala berangan dulu. Tanpa impian mimpi takkan jadi kenyataan bukan. Dan saya percaya pada zaman sekarang, hanya modal yang banyak, usaha yang gigih, dan "ada orang dalam" adalah penentu kejayaan yang padu. Kekeke. Kalau nak harap makan gaji je sampai bila saya dapat harvest pokok kat farmville tu dalam masa 4 jam sekali kan kan. Hehe.

Sebenarnya sayang saya nak berhenti kerja kat sini. Dari gaji 1k lebih, dalam masa 3 tahun je saya dpt triplekan gaji tersebut. Cuba bygkan kalau saya kerja lagi 10 tahun kat sini, makanya gaji saya akan menjadi berbelas2 ribu. Wahhhhh banyaknya saya makan gaji buta. Hik hik. Saya memang patut pun berhenti kerja kat sini. Dah malu dengan bos sebab asyik cuti je. Pastu bila bos suruh outstation macam2 alasan saya bagi. Sebabnya husband saya memang tak suka saya kerja luar ni. Maklumla bini dia cantik sangat kan keluar2 ada plak yang terjatuh cinta. Hehe positif thinking nih. Yang buat saya malu nya bukan apa, mcm2 onar yang tak berapa nak kejam saya buat, bos tetap bagi saya bonus, belanja saya makan selalu, gaji dinaikkan tiap tahun, belikan saya souvenier setiap kali keluar outstation, dan sayang saya lebih dari pekerja lain. <---Ayat poyo klw ofismate baca ni mesti diorg muntah2 berdarah. Tapi ini hakikatnya. Kekeke.

Sekarang ni saya tengah fokus kat rumah. Selesai je proses beli rumah dengan nama saya ni, saya dah boleh tidur lama dah. Kiranya semua yang saya idamkan sudah tercapai. Syukur dalam usia belum sangat tua ni saya dah capai macam2. Dengan doa dan usaha sendiri. Usaha takdela keras manapun, tapi inilah rezeki yang Allah bagi. Sebab saya tahu saya adalah salah seorang umat akhir zaman yang Allah uji dengan kemewahan. Semoga saya tidak lalai. Dan tidak akan pernah lalai. Dan saya tetap takkan pernah malu memakai handbeg berharga sepuluh ringgit. Sampai bila2.


Selamat Tahun Baru 2010 rakan-rakan blogger sekalian. (^_^)

3 comments:

siti said...

tahniah dpt jalankan bisnes sendiri ;)
moga berjaya

mYpRecious said...

Selamat Tahun Baru Kak emy.. Semoga tahun ni tercapai le semua azam utk tahun ini pulak.. Take care yee..

Dee said...

tahniah sbb dh ada bisnes n plan jangkamasa panjang yg baik..moga berjaya!!