Wednesday, January 13, 2010

Bila Siti Nurhaliza dapat handbag RM40ribu...Wow!

Tak kagum dan tak jeles pun. Sebab bukan sedikit pengorbanan yang perlu dia bayar untuk menjadi diri dia sekarang ni. Tenshen ooo jadi dia. Kita yang tak jadi artis ni orang mengata sikit dah sakit hati nak gila meroyan. Inikan pula Siti yang ada je orang nak kata pasal dia. Bayangkan gemuk pun orang kutuk, kawin dengan bekas laki orang dihina orang, pakai itu salah pakai ini salah (tapi memang salah pun cara dia pakai tudung tu)...dan semua yang dilakukan ada je orang nak mengata. Kesian. Walaupun saya bukan artis, saya paham perasaan dia bila orang bercakap psl dia takde anak. Bukan salah dia pun. Takpe Siti..saya ada. Saya paham perasaan awak. Kekeke. Hehe.

Kalau dah kaya, kayalah sangat. Kalau orang miskin, nak beli beras untuk makanan anak bini pun kadang tak mampu. Salah siapa? Salah orang kayakah kerana daripada dia beli handbag harga RM40ribu yang boleh dipakai sorang2 je tu, lagi baik duit tu diberi pada 40orang miskin. Bagi sorang seribu jadilah.

Tapikan bagi saya. Orang kaya tak salah. Salah mereka cuma suka menunjuk, mungkin sesekali makan rasuah dan berjoli dengan duit sendiri hingga terkadang lupa pada yang sedang kelaparan.

Saya kenal ramai orang yang "susah". Mereka tak kaya tapi takdela sampai kebuluran tak makan. Bukan nasib malang yang perlu disalahkan. Tetapi lihatlah kehidupan sendiri. Jika sejadah pun jarang dibuka, apa yang boleh dikata.

Entry bersambung dalam entry berpassword. Sebabnya nak mengutuk orang "susah" ni. Bukan susah apa. Sendiri mau cari susah. Sape2 yang belum minta password tu boleh email kepada saya yer. Kawan saya tapi kita tak rapat-takyah la mintak. Mungkin saya bercerita tentang anda dalam entry berpassword itu. Sekian terima kasih.

5 comments:

Anonymous said...

huhu....tah..saje je nk nunjuk hbeg lv smp harga rm40k...nyampah den...

@cu SaYaNg said...

x boleh nak puas kan ati semua org...

Dee said...

kwn aku ceo tau emy..every year gi paris..dia ckp x phmlah napa org nak abis ribu2an setakat henbag je..

belilah yg patut2..keta cash ke..umah cash ke..ini..handbag je 40k?

ini mesti kes duit dh byk sgt..x tau nak buat apa..sok2..beli selipar jepun pun yg salut emas..hahaha..

fazemy said...

Kalau lelaki kaya diorg akn beli plat kete dgn harga puluh malah ratusan ribu. Atau no telefon yg cantik dgn harga yang tak masuk dek akak.

Klw pompuan kaya biasalah handbag..baju. Padahal pakainya sekali tu je. Membazir2...

Haihhh bilalah nak kaya ni yer. xoxoxo

Queen said...

ekekekke..betul2...saya setuju....

tapi yela..kalau deme bersedekah...bagi bantuan kat blogger yang agak tersusah nieyh..ecececcece..merasa pergi langkawi ke..perhentian ke..jadilah..ye dak kak emy..ekkeke