Friday, November 13, 2009

Kurma Muda




Saya lg suka kurma ni dari kurma yang masak tu. Rasa kelat2 mcm umbuk kelapa. Sedappp..

12 comments:

atty's said...

macam buah rambai pun ye..lom penah lagi ..makan yg nie..

e_ja said...

sedap ke??..blum pernh rasa pun..dan nilah festaim tgk rupa kurma muda pun..huhu..

atiQah adNan said...

yeker? tak pernah rase lagi.. meh petik satuu!!

LotsOfLove-Pearls said...

Emy,
ko kasi rasa dulu bah saya ni kurma muda :)

_Gnie_ said...

BETUL! BETUL! BETUL!
MEMANG SEDAP...

izzah said...

tak penah makan gak..tapi penah tgk org jual..

kakngah said...

bln poser hrtu aku jumep kt psr ramadhan. rm6/100grm. aku sorg jek yg mkn. yg lain.. xlalu..
manis2 kelat.. pastu rangup kn...sedap..

naz ilyn said...

salam... akak belum pernah rasa tapi nampak rupa macam buah rambai jer.

fazemy said...

Sedap buah ni. Keras buahnya. Bkn lembik cam rambai tu. Tp dia blh tahan 2 mnggu je pastu masak dah. Biarpun taruk dlm peti sejuk. Besar kecik buah ni terpulang pada baka kurma tu la. Kdg ada kurma besar ada yg kecikkan. Harga dia pun sama. Huu. Ni abg ipar yg dok kat Jeddah bg..tu psl sedap..freeee...hehehe

Dee said...

x penah cuba..walau selalu dpt buah kurma ni bila org balik dr mekah..sbb x berapa suka yg kelat2..

awin said...

bapak aku pon jual kurma ni masa bln pose ritu...mmg laku x kire yg muda ni...aku pon suke gak sbb sdp...nyum...nyum...
nk kurma.......

fazemy said...

Owh Awin bapakmu jual...kenapa sebijikpun aku tak dpt dari ko..kedekut tol! Yang akunye ni aku mkn masa dia muda je..lps 2 mggu dia masak tros buang...tak bape suka bila dia jadi masak.