Monday, August 3, 2009

Gambar Demonstrasi Jalanan ISA di Kuala Lumpur 1 Ogos 2009












































































Sumber : news.yahoo.com




Komen saya : Suka tgk FRU dgn demonstation ni...pakai baju ikut tema (^_^)

16 comments:

LotsOfLove-Pearls said...

Salam Emy..
Tak tau nak komen apa...
Mcm2 dh berlaku kat negara kita nie...

kuIna LadyInRed said...

suara disekat
bantahan dihalang

itulah kita sekarang

ain said...

pun tak tau nak cakap aper..

Queen said...

rugi tak pergi......

rugi sangat2....

next time kene join...

kayteeze said...

No komen.... Pening kena asap !

Anonymous said...

kesian orang melayu...

kalauk berdemo macam ni orang melayu suka sangat....

mana pergi nya kaum cina dan hindraf tu....

mana pergi nya penganjur anti isa ni...saya kenal mereka ni tapi tak nampak wajah mereka ...

kesian orang melayu...

kena tipu hidup hidup oleh ngah dan ngeh....mereka bertepuk tangan...sebab orang melayu suka tolong mereka menjahanam kan BANGSA MELAYU

Kak Long said...

sedang mentafsir...
cuma boleh kata 'kasihan...'

sygDsyg said...

dah mcm kat luar negara pulak, tk disangka negara sndiri dah jdi mcm ni ... klupon buat demonstrasi mcm nikan ... suara kita didengar ke?? klu buat mcm ni n mggu dpn betol ISA mansuh, berbaloi jugak la buat kan tpi bkn ke dah mmg ada ura2 akan mansuh cume blom kompom (if salah tlg bgtau ye) so watpe la nk menyusahkan dri ... pape pon pikir la sndri ... kepada yg ahli keluarga di dalam sana ampun maaf dan tabah lah ...

Queen said...

terasa nak post komen lagi....

awak kata tak nampak....yang sivarasa..tu ape?
ramai lagi yang join...

yang mengomen tu...kenapa anynomous?
takut?ke takde *&^$#(...

mereka berjuang bukan kerana nak menolong ngeh ker..ngah ker...
mereka berjuang untuk orang MELAYU..org islam...org yang dikurung jiwanya dalam tahanan TANPA BICARA!!!

yang awak tu duk buatt apa?garu #^%$@@ sambil digula2kan si zalim yang menindas rakyat!!!!

ini ker contoh satu malaysia?
yang saya nampak cuma org yang marah 'bangsa melayu' di usik. tapi tak kesah diri dijajah di negara sendiri....

kesian.....

Dee said...

mungkin ini jalan terakhir yg mereka pilih setelah suara2 mereka tidak didengari..

Queen said...

utk saygDsyg....

tolong semak jadual asal mereka macam mana, berkumpul secara aman, serah memorandum pada agong....

sape yang bikin huru hara?
sape yang pergi tangkap?
sape yang lempar pemedih mata kepada org awam?
sape yang gatai tutup jalan?

mereka ade hak..kita ada hak utk bersuara....
suara kita didengar ke?
dulu cakap pelan2 pun depa takmo dengar....bila kita buat perhimpunan, suara beramai, tup2 masuk berita...sana sini bagi ulasan...awak rasa org dgr?

kita berfikirlah diluar kotak...
rasanya masa belajar sek rendah dulupun ade...nak patakan lidi nan sebatang sebelah tgn pun boleh...nak patahkan yang serumpun?.....

mereka itulah yang serumpun....lalu dimanakah kita dalam mencari kebebasan utk diri kita sendiri...kat rumah ke?
atau sekadar nak berkata....

maaf lah kalau ada yangtersinggung....

fazemy said...

Queen thanks reply kan unt akak. Itulah..kat gambar tu kan ada muka cina..ada india. tp mmg majoriti la melayu..sbb yg kena tahan ISA pun ramai melayu. Klw nak kata penganjur tak dtg silap besar la klw ANwar Ibrahim pun dtg:-p.


p/s: Susah berckp dgn rakyat Msia yg dah biasa hidup senang nih. Maklumla makan pakai cukup..apa nak kesah...Yang merana hanya mereka yang tahu..

Queen said...

betul kak..mereka dah biasa hidup senang...

saya hidup susah..makanan bercatu..gaji dah 4 angka tapi hidup kais2 lagi...

barang makanan mahal, petrol, pembiiayaan pelajaran...

dengan duit gaji kita tu..dah tak mampu nak menampung hidup sendiri...

nak beli rumah berhutang2 sepanjang hidup...

entahla..sedih dgn org yang sibuk tgk kat negara org..kat negara kita nie sendiri rakyat terpaksa berhutang untuk hidup....

Anonymous said...

Maafkan aku mencelah di Blog ini...

aku hanya ingin menyampaikan sesuatu..

ada sesapa nampak Anwar Ibrahim kat dalam perhimpunan tu? hehehe

Nampak tak kebodohan orang yang berhimoun? kena tahan.. kene gas pemedih mata.. kene pukul.... Anwar mane? hehehe

Kat Umah la kene Fresh Oren layan Astro.. korang lantak la situ yang penting aku jadik PM.... Hahahahah..

itulah dia pemimpin berjiwa rakyat pilihan rakyat..

melayukah-aku said...

Maafkan aku mencelah di Blog ini...

aku hanya ingin menyampaikan sesuatu..

ada sesapa nampak Anwar Ibrahim kat dalam perhimpunan tu? hehehe

Nampak tak kebodohan orang yang berhimoun? kena tahan.. kene gas pemedih mata.. kene pukul.... Anwar mane? hehehe

Kat Umah la kene Fresh Oren layan Astro.. korang lantak la situ yang penting aku jadik PM.... Hahahahah..

itulah dia pemimpin berjiwa rakyat pilihan rakyat..

fazemy said...

Salam melayukah kita.

Awak kenal tak muka Anwar Ibrahim? Sila cari dalam gambar2 kat atas tu ada tak muka Anwar Ibrahim. Klw takde..betulla awak yg buatkan dia Fresh Oren masa hari kejadian. Huu.

p/s: Tgk gambar bukak mata sengkang pakai lidi! Huh...aku emo. Haha