Saturday, March 7, 2009

Jgn nyanyi lagu Allah Peduli by Agnes Monica


Banyak perkara yang tak dapat ku
mengerti

Mengapakah harus terjadi
Di dalam kehidupan ini
Suatu
perkara yangku simpan dalam hati

Tiada satupun kan
terjadi tanpa Allah perduli


Allah mengerti
Allah peduli
Segala persoalan yg
kita hadapi

Tak akan pernah di biarkannya ku
bergumul sendiri

Sbab Allah mengerti
Allah mengerti
Allah
peduli


Segala
persoalan yg kita hadapi

Tak akan pernah di
biarkanya ku bergumul sendiri

Sbab Allah Yesus kumengerti


Lagu ni ada main kat radio tak skrg ni? Lama dah saya tak dgr radio nih. Dengar cenggitu2 je lah. Kdg latest hit song pun saya tak tahu. Ok saya tahu saya orang yang ketinggalan zaman. Lantakler. Ada haku kesah? Idakler teman kesah Jenab oiii.

Orang Indon ni suka campur aduk smua benda. Agnes Monica ni bukan Islam kan. Harap peminat2 fantastik dia yg beli album tu tak nyanyi dalam hati lagu nih. Nyanyi kuat2 pun jangan. Satu buat bingit telinga orang yang mendengar dan yang plg utama boleh terpesong akidah kita.

Saya suka lagu Agnes Monica yang tajuk "Matahariku" tu jek.


***Para aktivis gereja Sabah yang diketuai Dr Jeffrey Kitingan akan melancarkan kempen mengutip tandatangan supaya kerajaan pusat menarik larangan terhadap penggunaan perkataan Allah oleh penganut Kristian dalam sembahyang, doa, nyanyian dan dalam bahan cetak.

Ya Allah..lindungilah akidah kami.


21 comments:

Qaseh said...

betul tuh..dalam parlimen pun dah diperkatakan...ALLAH juga sering dipergunakan oleh org2 bukan islam, ini sekaligus akan memyebabkan anak2 kecil yg baru nak kenal ALLAH akan keliru...org hindu pun sekarang dah berani panggil tuhan mereka sbg "ALLAH" dan org2 Buddha pun begitu..

CuTeMiUt78 said...

emmmm... tak pernah plak dgr lagu ni..

Tirana said...

Emy,

kak tirana pun ketinggalan zaman..tak tahu lagu2 apa yang tengah hot sekarang ni..hehehe...dengar radio tapi tak pernah fokus..

ain said...

akak pun suka lagu 'matahariku'.

chii said...

er..x penh dgr pun lagu ni

AyKay said...

macam ginilah hal kita, akan dipersendakan,,,berterusan,,berpanjangan.

Kenalah muhasabah diri, agaknya kita tak cukup jaga apa yg diperintah Allah (yg Maha Esa), maka diuji kita dgn hal2 gini

naz ilyn said...

salam...
belum pernah dengar lagu tersebut... cuma baru-baru ni sibuk diperkatakan di tv tentang penggunaan perkataan Allah bagi bukan beragama Islam. (ketggln zmn gak aku ni)

p/s: kenapalah orang kafir ni tak henti-henti mengganggu agama suci kta...

lillies said...

ntah papela diorang ni...x reti nak menjaga sensitiviti agama orang lain...

arryani said...

Agaknya tercicir jauh dah saya nih....

Kalau lagu matahari tu...slaluu gak lah dengar..

Uncle Lee said...

She is sure one pretty girl, and a smile can light up a whole block.
You have fun and a pleasant weekend, Lee.

~wAniE~ said...

ermmm sgt merbahaya jika org islam nyanyi lgu tu..tkt terpesong akidahnyer...

kakpah said...

neighbor kakpah dulu india. dia selalu pergi melancong. ada sekali tu dia pergi satu negara ni (kpah ah lupa kat mana). Dia kata kat situ susah nak cari makanan HALAL. Dalam hati kapah ????. Dah dia tu pun kapir. makan je la.
.
.
maksud dia tu kan hindu tak leh makan daging lembu. tu kira haram lah tu.

Senang-senang je nak gunapakai perkataan yang islam punya.

Begitu lah contohnya yang ada kaitan dngn lagu tu.

tRuly tO be mYself 'Qa~ said...

ape daaa..!! main2 lak dia dengan nama Allah... ni yang nak kena bUno!!

tak sUke betOl laa... tak sUke agnes!!

Dee said...

tau psl tajuk lagu ni..tp x penahlah dgr lagu ni kat radio..

ujie said...

uat masa ni x penah dgr lagi lagu ni...tp sekarang,org suka dgr lagu sbb janji sdap di dgr je..isi tersurat n tersirat lagu tu bkn ye kita ambik tahu...tu yg silap ye

nurdaniella said...

salam emy, hari tu ada dengar ceramah tapi, lupa lak kat mana.. ustaz tu kata, kalaulah kerajaan kita benarkan semua agama gunakan 'Allah', nanti kalau yang hindu ke, buddha, kristian ke, semua kata nak gi sembah Allah.. nak kena tanya pulak, 'Allah' yang mana??

fazemy said...

Tujuan diorang satu je..nak kelirukan kita. Dunia akhir zaman ni di mana pelajaran agama bkn lg no 1, maka generasi2 akn dtg akn terkeliru. Sila hb jd mcm kat Indonesia la..org Islam blh kawin dgn bkn Islam..Kubur org Islam dan bkn ISlam boleh di campur..kata Imam Masjid kampung tersebut "Malaikat kan pandai, mesti dia tahu mana yg Islam mana yg bukan". U see. Imam yg bimbing yg lain2 pun boleh terpesong akidah apatah lg kita yg kurangnya iman di dada.

atty's said...

loh kty pun tak pasan lagu nie..

@cu SaYaNg said...

lum penah dgr lg lagu nie
mgkn x leh d mainkan di radio mesia kot

Queen said...

hurm...donia...donia....

izzah said...

tak penah dengar lagu nie..kalau lagu matahariku tu penah la..sebab ost citer jelita..yang ntah ape2 tu..hehehe