Saturday, February 27, 2010

Kesiannya Arwah Safiyah

Budak umur 3 tahun yang mati di dera oleh teman lelaki ibunya.

Teman lelaki- Umur 28 tahun. Positif ganja.

Ibu Safiyah- Sedang mengandung 4 bulan anak hasil luar nikah dengan teman lelakinya itu.

Ayah Safiyah- Dalam penjara.

Nenek Safiyah- Tahu anak perempuan dia bersekedudukan dengan lelaki bukan muhrim.

Datuk Safiyah- Pernah lihat kesan seperti kena cucuh pontong rokok pada kaki Safiyah. (tak guna dah pakcik oii nagis dalam TV klw masa nampak tu bukan nak tanya budak tu kenapa. Arghhh)

Saksi-saksi- Pernah menyaksikan Safiyah didera dengan teruk oleh ibunya. Pernah menyaksikan teman lelaki ibunya sepak Safiyah di sebuah padang bola.

Laporan bedah siasatan- Safiyah selalu didera dengan kesan2 luka yang ketara pada tubuh badannya. Buah pinggangnya rosak teruk seperti dihentak benda yang kuat. Kesan pontong rokok, bekas luka panjang dll lagi.

Nota :Rasa nak lempang je bila tengok muka mak Safiyah ni kat TV. Muda dan cantik tapi sayang tiada sifat keibuan, otak taruk kat lutut!

Al-fatihah buat arwah adik Safiyah.

20 comments:

izzah said...

memang tragis..
memang sedih..
entahlah...apa ada dlm hati lelaki tuh!apa ada dalam hati ibu muda tuh!
budak tu terlalu kecil..kecil sangat untuk faham permainan dunia..
sesungguhnya tempatnya di syurga...

fazemy said...

Itulah. Patut tangkap gak mak dia tuh. Geram betul!

kakngah said...

comelkan safiyah...
kalau xnak.. meh bg aku..
senang, xyah aku beranak lg.

Hanisumayyah said...

Agaknya mak dia tu dah sakit jiwa dan tak tau hala tuju hidupnya...ini petanda masalah sosial yang makin teruk dalam masyarakat....turut sedih bila melihat safiyyah yang comel....tapi akhirnya menjadi mangsa manusia yang takde hati dan jiwa!

marini rafar said...

Bangsat betul jantan perangai macam lebih hina dari babi ni. Ok aku memang marah sangat2. Sebab dah sebati dengan maksiat, memang hati jantan betina ni dah ditutup dengan kebaikan dan perikemanusiaan.

Ah. memang cilaka haram jadah punya manusia. Aku harap kau kenalah siksa dengan banduan lain dalam penjara nanti. biar mampus.

Budak umur 3 tahun apa la diorang faham! Naif. Sampaikan terpaksa hilang nyawa demi membuka kemungkaran perempuan yang kononnya ibu. damn it!

marini rafar said...

aku, kalau perempuan ni depan mata, memang aku lempang cukup2. macam cilaka je kenyataan dalam berita malam tadi.

S u H a I d A said...

dah agak awak mesti akan publish cerita ni..sakit ati kan??hipokrit semua..tak payahla nak nangis2..rasa kt plak nak terajang dia..sudah la!!benci..

Fazemy said...

Itulah geram betul. dah jadi camni baru smua nak nagis2 depan kamera. Sungguh hipokrit. Yang datuk kata cucu kesyangan. Kita klw org yg kita syg ada something wrong mestilah kita alert kan. mak bapak apalah tu smpai anak mengandung luar nikah rileks je. Sungguh bukti dunia akhir zaman mereka ni. Yang pasti Safiyah ahli syurga yang abadi.


Yang boypren dia tu mmg takleh pakaila kan. Yang mak Safiyah tu pun sama. Tahu buat anak je..ntah mana hilang naluri keibuaan dia tu. Patut tangkap dia ni skali. Punca segala masalah!

Queen said...

kami semua sependapat bapak safiyah tu ikat kat tengah2 KL rejam sampai mati..mak dia pun sama...

masa tgk arwah, mata siap terbuka separuh lagi tanda hajat tak sampai..serius,.rasa sebak...inilah dia..kalau tak bersedia..tak payah ada anak..bahalol...

yang kes masukkan anak dalam pam tandas sampai remuk tu pun sama...seyes kak emy..sedih..kalau depa takmo, bagi kat nik jela..nik jaga...sob..sob..sob...

fazemy said...

huhu..betul tu Nik. kejamnya mereka ni kan. Btw bukan ayah dia..boypren mak dia punya keje. Ayah dia dok dlm jail.

Queen said...

ye ..betol...dah silap..boypren..tengok..baru boypren dah gasak sampai mampus....demmit...bencik gila...itu pun ada yang kata kene tolong mak sapiyah nie...orang nak berubah..WTF...nie bukan berubah..nie konon2 nak mintak belas kesian sebab dia tahu dia salah besar gile....bodow..

Dee said...

dhlah x cerai..ada plak jantan lain..tu akak pelik tu..nenek ngan atok tau..tp diam je..hmm..manusia2..

nasib baik dia insaf..harap2 berterusanlah keinsafan dia tu..

fazemy said...

Ye ke insaf...kdg manusia ni dah terantuk baru nak terngadah. tp skrg ni tak ramai camtu..dah terantuk..rasa sakit..esok2 buat lg. huu

awin.... said...

betoi2....kdg mulut je kate insaf...tp dlm ati lom tentu lg die nk insaf...

Adlina Husaini said...

huhu best betoi baca luahan rasa masing2 yg ganas..semua cacian tu sgt sesuai utk mak dia, setan tu, jiran2 yg tgk saja tak tolong, family yg tau status haram depa tu tapi yg bodo, dan sesapa sajalah yg berkaitan..hampes sungguh..ni baru cacian di dunia, cacian di akhirat nanti lagi 'sedap' dan 'nikmat' rasanya

Anonymous said...

jwtbuulsz http://crush-the-castle.com Crush The Castle

Kenny Park said...

aku, kalau perempuan ni depan mata, memang aku lempang cukup2. macam cilaka je kenyataan dalam berita malam tadi.

Anonymous said...

Yоu shoulԁ tаkе ρaгt іn a cоntеst fοr one of thе moѕt useful blogs online.
I am going tο highly recоmmend thіs blog!



Revieω my web pagе: cheapest electronic cigarettes

Anonymous said...

I do not eѵen know how I enԁed up
here, but I thought this post wаs good.

I don't know who you are but certainly you'гe going to
a famouѕ blogger if you aгen't already ;) Cheers!

Feel free to surf to my weblog ... tanning salon marketing

Anonymous said...

Ι eveгy time еmailed this wеblog post
pаge to all my сontaсts, for thе rеaѕon thаt if liκe to гead іt аfteг that my cοntaсts will toο.


Аlsο visit my wеbpage :: salons tucson