Friday, March 25, 2011

Kalau kita tak dapat jadi bulan...cukupla sekadar menjadi bintang:))














Fenomena supermoon Sabtu (19 Mac 2011) lepas. Aik sekejap je masa berlalu. Esok dah nak sabtu balik. Dikatakan bulan kelihatan besar pada malam tu sebab berada dekat dengan bumi. Dengan jarak 300km. Huh gila dah dekat. Sebelum tu ada ura2 bulan tu akan langgar bumi.

Apapun takmo sebut ayat klise "DUNIA NAK KIAMAT", "PETANDA DAH BANYAK"...cukuplah dengan jaga solat hari2. Kalau mati sebab bencana alam takleh nak sebut dah "kubur asing2"...sebab org macam ko lah kita mati sama2 ni tau tak?!!



Nota : Gambar supermoon dari merata dunia..kat Msia takde nampak besar macam ni pun. Maybe sebab kita duduk kat tgh2 garisan Khatulistiwa. Erh erh best nya sebut ni...garisan khatulistiwa...nak sebut lagi la..garisan khatulistiwa. hehe.

3 comments:

izzah said...

kita pernah tgk bulan besau..masa tuh kat asrama sek.men....
sekali tuh jer la..tapi tak ingat tahun bila..yang pasti mmg besaaaar sgt...

Dearie Pearls said...

dah lama tak tengok bulan..

Peri PiA said...

Subhanallah

hehe,garisan khatulistiwa