Thursday, April 1, 2010

Mari layan gambar Azzib









Anak bongsu abang ipar saya. Gaya bercakap macam orang tua.

Kalau nenek dia suruh simpan botol susu ke apa, ada je dia nak menjawab : "Alah nenek ni...bla bla bla"

Ada sekali tu Mak Long dia tengah tumbuk bawang kat dapur. Azzib ni masuk tanya :

"Mak Long buat apa?"..pelat2 la bunyinya.
Mak Long : "Tumbuk bawang nak masak."
Azzib : "Allah....." (Sebut dengan nada panjang macam mengeluh)

Fakta : Azzib baru berusia 2 tahun.

8 comments:

_Gnie_ said...

comel2... saya pun ada adik sepupu yg kalau bercakap mmg mcm org tua. ada ajer jwpnnye, yg kdg2 wat kita geram. tp sebab dia budak kecik, macam comel pula rasanya. kan? kan?

Queen said...

somel nye....bam bam tu....
rambut mesti belah tepi okeh...hihi..

kalau dia besar sikit menjawab macam tu harus kene tegur..tp sebab dua tahun baru..bijak budak ni bercakap..bagus2

fazemy said...

Gnie, Queen - Haah klw time2 kecik menjawab camtu rasa comel je. Klw dah besar menjwb kira kurg ajo la tu. Hehe. Ni dia blaja ckp ikut abg dia la ni. Tah mana2 la blaja. Klw brcakap msti ada perkataan "fuyyyooo" la..."hebat"..dll yg kdg buat kita terkesima gak la mendgrnya.

Dee said...

amboi..kecik2 dh pandai mengeluh ye..hehehe..tp dia cute..

Deqna said...

petah.. best kan dapat anak petah nie... sampai tak terlayan dibuatnya

kakngah said...

ringan mulut bdk ni...
ank aku dh 2thn 3bln.. br sebutir2 je sebutan...

awin... said...

best la budak2 petah berkata2 ni....bestnye klau melayan borak...ade je yg die jwb...

Jemari Seni said...

Soo cute! Budak sekarang memang pandai ckp hehehhe..