Monday, December 21, 2009

Bergaya Ala Paris Hilton Tapi Menutup Aurat(^_^)

Walau tubuh kita tak langsing..tak tinggi apatah lagi seksi seperti artis2 hollywood..tetapi kita mampu bergaya seperti mereka.Evening dress, maxi dress atau whatsoever they calling this dress sangatlah sesuai dipakai oleh sesiapa sahaja dan dimana jua. Tak kiralah untuk majlis formal mahupun untuk bersantai. Dan baju2 seperti ini juga sangat sesuai untuk dibuat baju tidur. Klw rasa2 nak menyeksi dengan baju cenggini beli aje. Tapi pilihlah dari material jenis cotton. Yang serap peluh dan sedap dipakai. "Suamipun tak pandai lain."Eceh..cam iklan plak. Baju cenggini bukan sahaja selesa dipakai ditepi pantai...tetapi juga untuk ke shopping complex. Nampak anggun dan santai gitew. Untuk majlis formal pun ok. Nampak elegant, mutu dan keunggulan. Tapi kena pandaila pilih corak dan material kainnya. Dan fesyen ini telah berleluasa di Malaysia dengan panggilan Dress Ikin. Tak blh blah nama Ikin tu. Menyampah! Haha. Nak jugak kutuk Ikin tu. Dengki punya pasal. Keh keh. Dress Ikin atau Maxi Dress atau sebenarnya Jubah yang berkaler warna warni sangat cantik dipakai oleh sesiapa saja. Klw korang pendek, just pergi oter gunting bahagian bawah je.
Dan pandai2 la korang match and matching dress ni. Agar nampak bergaya tetapi menutup aurat.



Pilihlah dari jenis kain lycra atau jersi. Ianya berat dan tidak nampak so formal.

Pandai2la korang matching dengan belt, cardigan, inner dan tudung yang sesuai. Janji ianya menepati imej seorang muslim. Jangan terlalu ketat dan menampakkan tubuh badan sudahla.

Tak rugi anda membeli baju2 seperti ini. Selain selesa, menutup aurat, juga boleh dipakai ke mana sahaja ianya sangat sesuai untuk jangkamasa panjang. Manalah tahu esok2 kot korang pregnant, baju macam ni sesuai jugak. Ianya sangat fit dan stretchable. This is what we call multipurposed dress. hehehe.
Selamat menutup aurat(^_^)
Sumber gambar : http://butiknep.blogspot.com<----- Jubah2 kat sini cantik2 dan murah2(^_*)

6 comments:

naz ilyn said...

salam...kalau akak yang pakai mahu terguling-guling dia ketawa...ahakahak.

Darling Pya said...

acu pun byk baju mcm nie
even acu nie kategori gemok tapi acu tetap bergaya dgn baju2 mcm nie...saiz badan bukan nye menjadi penghalang utk acu bergaya..hehehehe..

Queen said...

alamak...den tak rela....
sedangkan skirt biasa tu pun kene cari skirt 3/4..baru ngam2 buku lali..kalau amik yang labuh, memang sah2 membazir ne potong banyak..huhu,,

tapi santek...kecuali ade plak nama ikin tuh..hurm..

eya said...

rsnye kan..mcm x bp sopan la kai cmtu. mmg nmpk nutup aurat,tp kalo da pakai luaran dia tali halus atau cm kemban,tp bj dlm tatap ketat. xkan org nk pakai dlm longgar2 n beso plak kan. Jd..x bp muslimah sgt kalo kai baju seropa itew..

awin said...

huhu...akak pon byk baju2 cenggini...tp sumanye paras2 lutut...

fazemy said...

Naz ilyn- Ala sekali sekala buat tebita mesti mata dia terbeliak kak. kekeke

Acu-Itulah Acu ni..psl bergaya u r no 1 dear.

Queen - Cantikla Nik klw ko pakai. Ko kecik je. Pakai la hills unt nampak lebih tggi. xoxo

Eya - Haah yang tube kat luar tu mmg nampak tak sopan. Tapi saya ada tgk bdk remaja pakai...dia kurus kering la. Then tudung dia labuh ke bwh dada. Inner dlm dia pun yang longgar. Jadi suit dgn dia. Tgk body org la jgk unt menggayakannya.


Awin - Sejak bila aku jd adik ko nih. berkakak2 lak dgn aku. hehe. ye ye cik Awin. Sila menutup aurat yer. nanti kita g kursus cara pakai tudung ok. hehe