Thursday, October 22, 2009

Kegilaan Janda Muda Yang Desperado..

Tgk tak berita budak kena dera smlm tu. Kesian kan. Alia (3 tahun) disahkan mati akibat digoncang dengan kuat dan mengalami lebam2 satu badan yang teruk dan penderaan seksual juga. Disyaki dilakukan oleh boypren mak dia seorang warganegara Sudan. Mak Alia dgn boypren dia tuh baru umur 24 tahun!!!

Kelmarin petang tak silap saya dengar radio. Ada sorang janda ni umur 20 tahun call bagitau hari dia tak hangat sebab kena tipu dengan boypren dia a.k.a laki orang.Yang ditpunya psl dia ingat laki tu umo 30 tahun sbnrnya baru je 29 tahun. Ya Allah sengalnya budak niiii..Ingat kan dia nak cakap dia baru tahu boypren dia tu laki orang. Eeee klw kat dpean aku mau kena lepuk2 budak nih.

Yang si atok arwah Alia tu pun satu. Dia kata pernah dtg ke kondo anak dia tu. Dia tanya kenapa laki Sudan tu tinggal serumah..anak dia kata sewa bilik je. Pastu atok Alia ni boleh accept mcm tu je. Tak ke nampak sangat jahil agama tu. Astagfirullahh...bila dunia dah akhir zaman.

Psl janda2 muda ni..geram betul tau saya. Cuba tgk artis2 mak janda tu. Kemain posing dia. Time anak dara dulu takde plak mcm tu. Dah jadi janda ni menjadi2 plak gedixnya. Baget leh kawin lagi cepat2 agaknya. Huuu. Tapi skr ni bkn lg zaman di mana "isteri2 takut janda2". Tapi kat kampung saya masih ada tau. Klw ko janda mmg hot kena gosip. Biarpun ko pakai kain batik dgn t-shirt je masa jemur kain..tu pun dah kena tuduh nak goda laki rumah sebelah. Hish kesian..

Yang berbulu mata saya nih tgk janda2 kat bandar nih. Dah la gatal kawin awal..ini untuk kes kena tangkap basah..termengandung la..pastu kawin. Dapat sorang dua anak bercerai. Kesian..kesian kat anak2. Pastu anak2 terabai..ayah dah tentu tak tahu kemana kan. Yang si maknya sebok nak melaram..yelah jiwa muda..umur pun muda lagi. Tapi kesian la..kesian kat anak2. Tak boleh ke korang fikir nak besarkan anak2 tu..fokus kat kerjaya..majukan diri sendiri..dan buktikan yang korang boleh hidup tanpa lelaki?!!

Korang muda lagi..klw korang jadi diri sendiri..sedar diri yang dah jadi mak orang..insyaAllah akan ada orang nak. Banyak2kan doa..jodoh pasti ada. Bukankah Allah selalu temukan kita dengan orang yang salah dan kemudian temukan kita dgn orang yg benar2 menyintai kita. Hidup ini satu persinggahan..anak adalah tanggungjwb. Jika itu takdir kita...bercinta di usia muda bagai nak rak..mengadakan majlis kahwin bagai nak rak..beranak..dan kemudian bercerai selepas hanya sekejap mengecapi nikmat cinta. Bukankah hidup ini ada turun ada naiknya. Klw dah itu takdir kita..terima..redha..dan berserah pada Ilahi...



:::Kawan saya yang baru menjanda sebuk cari laki. Kesian tgk anak2 dia terabai. Style diri semua dah ubah..lg vogue sebelum anak dara dulu. Dari gaya dia saya risau..klw dia dapat laki pun lepas ni..mungkin lagi teruk dari laki dia sebelum ni. Bukankah pompuan baik untuk lelaki yang baik sahaja?..Huwahhh camne nak nasihatkan dia nih..

7 comments:

LotsOfLove-Pearls said...

Dear Emy,
Nak cakap susah,
xnak ckp pun susah..

Memang mcm2lah kejadian sekarang nie.

Diarihatiku1976 said...

saya setuju dgn pendapat anda... memang ada pompuan mcm ni melambak.. adda kes yg saya jumpa bini og pun ada jenis gini.. lagi nauzubillahhhh.............

wongjowo said...

nak buek camno???
desperetai..desperetai..

Queen said...

yang kes Alia tu memang kesian....rasa macam nak bagi je sedas kat mak dia....

damn...ramai lagi yang kepingin anak...kenapa di sia2kan...

ha..kepada yang ramai duk bertanya kenapa org tak de anak lagi...ini jawapannya....

Inilah akibatnya kalau mak pak tak ready lagi nak beranak...tgk...anak mati pun dia tak kesah!...


sorry kak emy, ter'emo' plak kat sini..hehehhehe

fazemy said...

Itulah Queen - Ko perli akak ke apa. Tapi betulla. blh plak mak dia wat tak kesah je tgk anak dia..mesti bkn baru sehari bdk tu kena dera. Blh dia tgglkn anak dia masa pergi keje dgn org mcm tu.

arryani said...

Org tak de agama je yg snggup buat cenggitu...

kalo ada agama,mana tergamak!!

Mana2 agama pun, mana ada yg sokong pbuatan tak de ati perut tu!!!


Haih, geram aku nih!!

Dee said...

emy..yg radio tu kan..akak baru ingat nk buat n3..pompuan janda muda tergedik di malaysia..ko dgr x siap dia ckp..xpelah..dh muncul baru..smpi AG pun ckp..cepatnya dh ada yg baru..umur baru 20 dh jd janda..nmpk sgt mmg jenis gatal..hahaha..aku emo emy..aku emo..

pastu jantan sudan tu aku tgk dlm berita..buruk itam lekat gitu pun janda tu nak..dh xde org m'sia ke? smpi didera n rogol anak sendiri..haish!!