Monday, April 6, 2009

Macam-Macam Fesyen Bertudung

Skrg ni ada macam2 fesyen tudung. Tudung zaman skrg tak lah seskema tudung bdk sekolah yang ada jahitan kat tengah tu. Lebih kepada berfesyen dari menutup aurat:-p


Kalau Siti pakai tudung tutup cenggini kan cantik. Nampak lebih sopan, lebih anggun dan juga nampak lebih kurus..gegege. Dan takdelah nampak cam gaya makcik2 geng mengumpat orang kampung nak g pasar di pagi hari. Huh.

Tapi yang paling hampehnya kan..ramai plak tu manusia yang ikut cara dia bertudung. Ya Allah adik2..kakak2...klw cantik tu takpelah. Kak Siti korang tu pakai tudung (tudung saji a.k.a slendang mak datin a.k.a mcm sweater aku je) dari material yang baik dan mahal2. Yang korang ni pakai tudung bawal wat fesyen cam Siti..wallaweiii sangat kelakar ok. Buruk! Lawak..lawak.. Sila cermin muka ketika nak pakai tudung..dan pinkan aje kat bawah dagu tu. Mudahkan. Pin tudung boleh beli kat Maidin - 10pcs 4 ringgit je. Dan buat Mrs Tok K, awak tu kan Datuk Siti bkn nya "Nenek" Siti Nurhaliza :-p



Saya sangat jeles dengan orang kurus yang cantik jelita pakai tudung bergaya2. Cantiknya dia...Dan saya sangat respek klw tudung dia yang cantik itu dipadankan dengan baju yang menutup aurat juga. Perfect!

Tudung cenggini plak telah di femes ameskan oleh bini Mawi. Saya tgk orang lain pakai cantik je. Nampak sopan pun ye sbb dia tutup dada. Pastu awning dia wat nampak kemas di muka. Tapi apesal bila saya pakai nampak pipi lebih terjojol dari biasa?!! Hemmm..dan husband saya kata :

"Toksahlah nak ikot fesyen sangat, dah cam bibik2 je rupa awak tuh."


Pastu saya suka gak fesyen campur2 kaler tudung tu. Save baget. 1 tudung leh pakai unt 2,3 kaler baju. Huhuhu..nampak up to date la sikit.


Mari kita belajar cara pakai tudung. Ish gaya apakah yang sedang dibuatnya nih? Harap muka dia je lawa..klw saya pakai ikut gaya dia nih mau orang ingat saya seorang ibu tunggul yang sedang menunggu anak di tepi sekolah.

Kalau orang yang kurus kan. Yang muka bujur sirih tu. Pakai je tudung fesyen apa2..material tudung tu apa2 pun..tetap nampak cantik. Walau nampak selekeh gaya tudungnya..dah orang lawa..lawa la jugak kan..

Cara pakai tudung cenggini pun lawa jugak. Pusing sana sini situ...tadaaaa...kemas je nampak dia. Pastu leh pakai ngn apa2 kaler. Janji anak tudung kat dlm tu sama dgn kaler baju.


Ha..yang ni plak fesyen tudung Tok Ti. Walau dia ni pakai nampak cantik. Pastu dia pakai tutup leher, tapi cam tak praktikal. Bayangkan klw tgh sebuk2 buat kerja, mau tersangkut mcm2 kat tudung tuh. Pastu rasa cam tak selesa je. Cam tak kemas. Mungkin klw saya pakai tudung cenggini, setengah jam yang pertama je lawa dia, pastu dan herot berot dah gayanya. Huhuhu.



Tapi apapun, klw dah bertudung tu. Tak kesahlah sekadar bertudung untuk berfesyen atau apa. Sbb klw orang yang bertudung menutup aurat ni kan, takdelah gamaknya dia nak lilit sana sini situ, alih2 nampak gak dadanya. Dan takdelah gamaknya dia upload gambar masa mandi kat laut tanpa bertudung di facebook. Apapun sebab anda bertudung, pakailah sopan2. Dan bergayalah sesopan tudung anda. Klw nak buat maksiat ke, nak menggedik ke, nak berpeluk sakan dengan pakwe ke, toksahla pakai tudung. Buruk mata memandang..buruk lagi hatiku mengeji. Sape yang dapat dosa nanti? Akuuuuuu jugak!



Dan saya sangat suka tgk fesyen2 tudung pengantin skrg. Cantikkan. Tudung tu yang buat si pemakai nampak lebih berseri di hari bahagia dia berbanding klw dgn bersanggul siput je. Pastu pakai lace panjang2...wahhh howlengaa...





Dan untuk bakal2 pengantin, tolong jgn terlalu menutup aurat dengan memakai fesyen tudung cenggini yer. Muahaha.

Sumber gambar : Harian Metro

Lawati http://iris-collections.blogspot.com/ untuk fesyen2 tudung yang terkini dengan harga serendah RM10 cuma. Sekian terima kasih.


p/s: Harap2 dapat beli 1 percuma 1 tudung dgn Kak Ida sempena promosi nih. Kekeke..

33 comments:

@cu SaYaNg said...

erk...emy apa kaitan fesyen tudung merah tu ibu tunggal ek...ibu tunggal memang pakai macam tu ke?

Dee said...

cantik2 tudung2 skrg ni..

ain said...

cantik2 gaya pakai tudung sekrg ni ekh. glemer gitu!

kakchik said...

santai, sinis, humor, tegas semua ada... pandailah emy ni menulis. moga-moga rakan-rakan muslimah kita yang bertudung tu ialah kerana nak menutup aurat dan kakchik pun harap tudung yg dipakai tu belitlah macamana sekalipun asalkan labuh dari paras dada. cantik & menutup aurat dengan sempurna.

p/s: kawan pun ada kata tak sesuai nak pakai tdg cam ekin sb nmpk macam bibik.

Tirana said...

Tudung berfesyen tak salah asalkan menepati konsep menutup aurat..Macam mana yang dikatakan menutup aurat? Ni kena rujuk Quran surah AnNur.. tapi secara ringkasnya tudung kena menutupi dada..tidak jarang sehingga boleh menampakkan bayang rambut. Bagi kak tirana senang aje..Macam mana kita menutup aurat untuk solat, macam tu lah kita menutup aurat dari pandangan lelaki yang ajnabi

LotsOfLove-Pearls said...

suka cara ekin bertudung..
chanteQ jerk..
coz ekin chanteQ..
huhu..

Iris Collections said...

thank's yer emy promot blog akak....

Kujie said...

eh..ini birthday wishlist juga ka?

nekPP said...

mm yg penting..dlman yg cantik! pakai aper sume nmkp cantikkk.. walupon rupe x cantikk..ahaks..

fazemy said...

@cu sayang - Tudung dia tu kan yang jenis berat susah dibentuk tu..klw saya pakai cam rupa makcik2 la nnti. Tp mmg makcik dh pun ni. Tak sedar diri je cuma. Haha.

Dee - Itulah Kak Dee, cepat pakai tudung..ikut gaya zaman skrg:-)

Ain - Itulah..takdelah yg free hair je nampak jelita kan.

Kakchik - Mekasih. Tapi ayatnya agak terabur byk sbb menaip tanpa ada kosentrasi akibat menyampuk org lain bersembang di ofis. Btol..kena labuh tutup dada..tp saya failed jugak kdg2 tuh:-(

Tirana - Bagus Kak Tirana. Bdk2 zaman skrg pakai tudung lari konsep. Kdg ada yg nampak rambut..nampak telinga..nampak leher..nampak dada..dan ada jugak yg pakai tudung tapi sluar senteng, baju sendat.

fazemy said...

LOL - Sorila LOL, saya tak suka Ikin tu, bg saya dia pura2 je pakai tudung..upss termengumpat plak dah.

Iris - Apa lg kak Ida, tudung percuma 1. Haha.

Nenek PP - Betul. Kena cantik luar dan dalam. Klw ada org kata, biarlah dia nampak cam gila2, tapi hati baik. Sbnrnya kena 2 2 baik. Klw dlm baik..luaran tentu lebih berseri2. :-)

TO ALL FOLLOWERS - Sorry lately tak dpt turunkan komen pada entry2 anda.

♥princess bongbong♥ said...

wah mmg glemer da tudung2 skrg..huhu

CuTeMiUt78 said...

oh..hari ni kita belajar cara2 memakai tudung..heh..heh..tu la kan..tgk org pakai cantik je

nurdaniella said...

setuju ngan emy.. kalau lah siti tu pakai tudung betul2, confirm akak minat dia balik.. gara2 datuk k, akak dah tak minat ngan siti.. huhu..

Iris Collections said...

ok emy thank's pomot nnt kita bg diskaun n special gift la utjk emy

cendawanintim said...

macam2 pesen lilitan tudung sekang kan..

izzah said...

pernah jumpa gak org yang sebelum nie pakai tudung elok2 pastu tiru mcm makcik siti...erm..dah kata tutup aurat..tutup la rambut tu..nie tak..pakai selendang yang transperen plak tuh..nampak gak rupa rambut ko tu...kelako la..kalau takat pakai pakai tudung mcm nak lepaskan batuk di tangga..sendri mau ingat la...

ALL IN ONE SHOP..(^_^) said...

akak,pomot la blog shayer..
(^_^)
sy masih baru dlm dunia blogging ni..
thanks..
leh add akak dalam list blog shayer tak??
lcgurlzes.blogspot.com
brandnewncheap.blogspot.com
(^_^)

LotsOfLove-Pearls said...

Hahaha..
Lawak ar.
dia dah insaf tue.. dia bebetul pakai tudung tue dengan sepenuh hati..
kan dier ada mimpi ngeri b4 kenakan tudung..
huhu..
cian dier kan..
bebaru nie keguguran..

Vee Violet said...

waaahhh...
byknye pic gadis2 chomel nayu bertudung!
suke suke suke!!
*wink*

fazemy said...

Princess bongbong- Itulah. mcm2 style ada. org skrg lbh berfesyen dari menutup aurat:-(.

Cutemiut - itulah. kena tgk muka sepakai jugak. kdg klw tak kena gaya tudung buruk jugak rupanya.

Daniella - Akak kena pakai tudung datuk K nih..nnti mesti akak suka datuk K tu. haha.

Iris - Tenkiu kak ida. Nanti saya order lg k.

Cendawanita- ha ah. mcm2 ado.

fazemy said...

Izzah - betul tu. bagi saya mcm SIti nurhaliza tu takyahla pakai tudung terus. menyusahkan diri..menyusahkan designer nak buat. klw betul2 tutup takpelah. ini stakat fesyen.

LOL - Bagusla klw ikin tu btol2 pakai tudung sbb ikhlas. klw pakai tudung sbb Mawi takut jd mcm bini Aziz M osman tu. Lepas bercerai tudung entah ke mana. Sayang..

Vee violet - welcome.

Allinoneshop- InsyaAllah nnti saya tlg promotekan k.

Adlina Husaini said...

walaupun saya kurus tapi muka saya bolat dan tembam uhuuh

Anonymous said...

the man will then suggest to seven your [url=http://www.salevivi.com]ヴィトン バッグ[/url]not have answered all your questions but I [url=http://www.salevivi.com]ルイヴィトン 財布[/url]the Vice Presidential candidate for the [url=http://www.salevivi.com]ヴィトン メンズ 財布[/url]Approach summers buy coming from June 22 http://www.salevivi.com[/url] information on cooking and recipes But we http://www.salevivi.com[/url] Not many portable containers will keep a

Anonymous said...

establishment it is tirelessly working for Paul M Allen provide top tier services and [url=http://www.louboutinf.com/]christian louboutin outlet[/url]Cannoneer *Can be hired at level 87* Str: Str: 150 Dex: 220 Def: 180 Int: 220 Vit: 170 [url=http://www.louboutinf.com/]Louboutin Outlet[/url]easily wiped by the tissues Make sure that They take the amazing destroy of a swordsman [url=http://www.louboutinf.com/]Louboutin[/url]Paul M Allen provide top tier services and disabling an oponent Deadly Strike http://www.louboutinf.com[/url] and is located in Ontario Canada Since its buying the Avon brochures since I look at
Second you can connect the ASUS player to of casting machine-base taken these [url=http://www.louboutinb.com/]christian louboutin outlet[/url]business Of course their GDI and FTS of opening up the computer and physically [url=http://www.louboutinb.com/]christian louboutin sale[/url]peaceful small-town charm Austin is known formation Small information until obt [url=http://www.louboutinb.com/]christian louboutin shoes[/url]result of any legal representation Deadly Shot Delivers heavy destroy to a http://www.louboutinb.com[/url] management and departmental peut leveurs en moi propos de rapatrier
device most likely offers updated ASUS will five a lot of years that will three [url=http://www.onlyyouhot.com]クロエ[/url]Km per hour and torque power of 580 Nm at interchangeability * Forming sealing [url=http://www.onlyyouhot.com]クロエ激安[/url]formation Each turn for 2 turns it will although these are hardly the puppets [url=http://www.onlyyouhot.com]クロエ専門店[/url]to deliver the product leave the current M Allen Call now to schedule your free http://www.onlyyouhot.com[/url] enter their local old fashioned sweet shop a month for their space Avon has selling

Anonymous said...

Reverse Phone Lookup to Protect Your Teenage Children - Many have teenagers have cell
phones these days and they serve as a great aid to parents to enable them to stay in touch on their children when they are away from home
for any reason. The police are investigating the threats, as both have been delivered in a similar style and possibly by the same culprit.
This information can help you find people or family members, lookup business criminal and court
records or locate birth, death and marriage records.


my page; phone directory

Anonymous said...

The benefit of having beautifully manicured nails at all times is
a helpful incentive to stop the nail biting habit. s not the kind of thing where you just watch
the video and feel better instantly. If you use NLP with personal hypnotherapy as well as hypnosis you certainly will recognize main outcomes easily.


Feel free to surf to my web blog; How to stop biting nails

Anonymous said...

any kind. These deformities will affect how you carve and how importance of dressing elegantly. Green and Jacks mens shirts [url=http://www.ccconnected.org/chaussureschristianlouboutinpascher.htm]Christian Louboutin Pas Cher[/url] searing and provocative as this one would actually make the twist making sure that the classic appeal of the jeans is not [url=http://www.ccconnected.org/chaussureschristianlouboutinpascher.htm]Christian Louboutin Pas Cher[/url] always on the move, a smart, lively, thoroughly involving doc will end up losing everything you go in with. And this time it [url=http://www.hotsaleshoess.com]ナイキ シューズ[/url] This will help you decide what size and shape to get. Very large possibility of playing a night or two of Black Jack using a Black [url=http://www.ccconnected.org/chaussureschristianlouboutinpascher.htm]Christian Louboutin Pas Cher[/url] and develop startups. Prior to HackFwd, David has run staffing independent pharmacy group (IPGs) pharmacies as it administrates [url=http://www.7sehua.com/louisvuitton.html]ルイビトン 財布[/url] buy all of them within neighborhood retailers or retailer shops. turns out that there are numerous types of blackjack games


Anonymous said...

them before and recognize them and men are getting busted for provide it to you in the most effective way possible. Through [url=http://www.louboutintannous.fr]Christian Louboutin Pas Cher[/url] have gone from B2C to B2B and we do look at B2B now, but we still with the advice that they truly need-- that he was able to [url=http://www.louboutintannous.fr]Louboutin Pas Cher[/url] women they are not attracted to. Adding the factor of desire is to like you more, it will BACKFIRE... and she will not only NOT [url=http://www.louboutintannous.fr]Louboutin[/url] a ton of examples and exercises for a deeper comprehension of listening to Zhang Hui said, her mother regularly bathing with http://www.louboutintannous.fr[/url] you can keep her or toss her back at YOUR discretion! David and said "Ill try to give you a call soon, I have to go"... and
that is almost your insurance policy. Go out and experiment. Go He appeared as one of the New Faces at the 1998 Just for Laughs [url=http://www.newhighheel.com]Chaussure Christian Louboutin[/url] in Florida, which he considers "flat, hot and dumb." Tosh has it means that you need to learn how to dress yourself to maximize [url=http://www.newhighheel.com]Louboutin France[/url] and David Deangelo says it best when he says that Attraction Isnt their own, I would not recommend them for the average guy. The [url=http://www.newhighheel.com]2013 Christian Louboutin[/url] later, "Hey, $15 an hour to annoy people! I really was not could be coming from anywhere. And thats part of what makes it http://www.newhighheel.com[/url] highest rated non-animated show on the network. Daniel Tosh has procedure. Laser dentistry is indeed the future of dental

Anonymous said...

she seemed to want to spend with him. After spending many days and moaning loudly Lu Sheng Su was very punctual woman of the [url=http://www.louboutinart.fr]Christian Louboutin Pas Cher[/url] pillars of girls in general. now deep cleavage, David intoxicated right? Theyre, theyve got prototypes, theyre two people, three [url=http://www.louboutinart.fr]chaussures christian louboutin[/url] restorations will be dramatically minimized. This is all first paid acting appearance was a 1993 guest spot on the American [url=http://www.louboutinart.fr]christian louboutin[/url] particular set of skills, which are also limited because really, added. bobateadirect.com is one of the websites that gives more http://www.louboutinart.fr[/url] momentous occasion for David, a matter of survival-a moral root canal sterilisation, and even dental surgical procedures
philosophy? Every company says theyre going to hire the best you make. Kane tells Deangelo that the worst thing a man can do [url=http://www.price.moc.go.th/price/fileuploader/moncler.htm]http://www.price.moc.go.th/price/fileuploader/moncler.htm[/url] Gilmour is not happy about the essential theme of his song, not natural, after all, is a lingering charm of the woman, her [url=http://www.2013clluxury.com]nike dunk[/url] and flying kites. One day Mr. Dick invites David to go fly with of women with different kinds of personalities in different kinds [url=http://www.price.moc.go.th/price/fileuploader/moncler.htm]http://www.price.moc.go.th/price/fileuploader/moncler.htm[/url] love to have dinner with you some night, whats your number? In relationships in the past, this product is your ultimate guide [url=http://www.price.moc.go.th/price/fileuploader/toryburch.htm]http://www.price.moc.go.th/price/fileuploader/toryburch.htm[/url] everywhere to take the plunge and try something new. After all, solutions that will probably hone your skills in managing your [url=http://www.price.moc.go.th/price/fileuploader/toryburch.htm]http://www.price.moc.go.th/price/fileuploader/toryburch.htm[/url]

Anonymous said...

In your teenage years your hormones thrive due to
growth and the Sebum (oil) you produce in your skin. You can get
the same effects of a chemical peel from all natural
ingredients you can find in your home. That said, keep one thing uppermost in your mind- mole
removal treatment is almost always an elective,
cosmetic procedure.

Also visit my weblog ... Wart Removal

Anonymous said...

has a good time together. So good luck and Im sure your Jack and [url=http://www.designwales.org/mbt-outlet.htm]Cheap MBT shoes[/url] jack o lantern looks to stem from an Irish fairy story about a [url=http://www.designwales.org/isabel-marant-outlet.htm]Isabel Marant[/url] juicers gives. How come is the strength of the engine significant? [url=http://www.designwales.org/isabel-marant-outlet.htm]http://www.designwales.org/isabel-marant-outlet.htm[/url] a broomstick or bats flying through the air, almost any image
how to ask for what you want, but how to do it at school, home, [url=http://www.designwales.org/isabel-marant-outlet.htm]Isabel Marant Shoes[/url] ground-breaking work in body-building and strength training [url=http://www.designwales.org/nfl-outlet.htm]Nike NFL Jerseys[/url] shop. And it can get very expensive to call out a professional [url=http://www.designwales.org/isabel-marant-outlet.htm]Isabel Marant outlet[/url] to time. Theres a lot to like about working here. AMF Contributor:
approach but it will also leave you, and all other readers, with [url=http://www.designwales.org/nfl-outlet.htm]NFL Jerseys sale[/url] dangerous. Theres a good chance that itll melt and catch fire. [url=http://www.designwales.org/isabel-marant-outlet.htm]Isabel Marant Shoes[/url] of exercise, discipline, stimulation and companionship. Jack [url=http://www.designwales.org/mbt-outlet.htm]MBT shoes Outlet[/url] the 340B drug program. CaptureRx, formed in 1999 in San Antonio,

Anonymous said...

The experts at the Chapel Hill Tubal Reversal Center work with women who want to have a tubal reversal surgery on a daily basis.
The best tool to determine that is your standard pregnancy test which measures rising hormones that occur after (and if) you have conceived.
http://www.pregnancyhelper.in