Thursday, January 14, 2010

Org Yang Suka Berlagak Ni Bukan Ada Duit Pun Sebenarnya!

Harini takde mood. Menyampah tau dengan kawan2 ni. We all planning nak pergi vacation together-gether. Dari tgh tahun lepas..postpone hujung tahun sampaila awal tahun ni. Sebab dah lama takde vacation, sebuk dok tanya2 bila nak buat lagi.

Nak kumpul semua orang pada masa yang sama bukannya senang. Yer saya memang tak suka terlibat dalam pengurusan. Tapi itulah, asal ada projek je sah sah saya kena lantik. Well tak semua orang bertanggungjawab macam saya. Ahaaa.

Nak memuaskan hati semua orang bukan senang. Kami terpaksa servey tempat2 yang best. Tapi nak harga yang murah. Kalau buat vacation tidur hotel 5 star hemmmm..

Susah. Kadang pelik la dengan kawan2 ni. Kerja bertahun2...pakai kete kemain. Tak maen kete Msia kononnya. Henpon sorang ada 2. Berlagak siap taruk gambar dalam fesbuk lagi. Well kalau tak taruk gambar nanti kawan2 yang jarang jumpa ni tak tahu. Alih2 bila surat invitation siap dah pos kat rumah masing2...alasan yang paling banyak diterima ialah TIADA DUIT!!!!!

Huwaaaaaa...sadis. Kalau vacation tu sorang kena bayar RM400 ke Rm500 ke oklah kan kata takde duit. Ini..RM90 je tau sorang. 2 hari 1 malam. Harga termasuk t-shirt, BBQ dan souvenier. Secara peribadi kalau saya pergi bercuti berdua dengan husband, RM90 tu wat makan celah gigi je tau. Order ikan siakap je dah bape RM kan.

Bukanla saya nak salahkan kawan2. Kadang kita tak tahu. Lain orang lain masalah dia. Mungkin diorang ada tanggungjawab yang lebih besar mana kita tahu kan. Kalau yang tu takpela..cuma kelakar dengan orang yang pakai kete luar, henpon N97 tapi RM90 pun takde. Kesiannnn..

9 comments:

Ana Lyana said...

emi. aku nk paswed ko tu leh?

Darling Pya said...

emy,vacation ke mana tu harga sorang RM90?acu pun tgh dok servey tmpt nk buat vacation dgn kengkawan nie...

fazemy said...
This comment has been removed by the author.
Tie said...

Kak tie pula tak suka jenjalan ramai2.. sebab tak suka tunggu orang. Nanti ada yang lambat la, ada yang cerewet laa.. dan macam2 lagi. Biasa kak tie dan suami nak kemana pun tak merancang. Tetiba je buat keputusan.

attyfir said...

kalo kty lah ..kty angkat tangan dulu nak pegi..
tp..huhuh..opis kty ni cikai .mana ade trip2 nieh

Dee said...

lawak ar kwn ko emy..tu beli menatang tu suma mesti pakai kad kredit byr minimum bulan2..rm90 pun kedek..

dr buku hidup tenang walaupun berhutang..akak blaja 1 perkara..

kalo aku x mampu membayar secara tunai..maknanya benda itu bukan milikku..cewah!!

ko nak gi mana emy? leh join..murah tu RM90..

Ctnurkhijah said...

ct penah mengalaminya.... klu takdo trip bising2 boring dok opis ja bila dah planning baik punya banyak alasan...payah2 kita p je ngan anak beranak lagi syokkkk..

fazemy said...

Cherating Kak Dee. Sape2 nak join email saya yer. Penyertaan terbuka kepada smua. Serius ni.

Queen said...

waaah...cherating rm 90 sorang siap BBQ..boleh la kak emy..buat untuk para blogger....ekekekkeke

murahla tu..

sama lah kak emy..saya pun banyak kali..bila nak buat event suruh kita organize. nak 5 star tapi nak bayar alamak, takde star pun tak lepas... pastu bila dah arrange semua menolak. Bila tak arrange kata takde aktiviti..uhuhuh...tension