Wednesday, December 30, 2009

Terminate Celcom Broadband

Baru je balik terminate broadband celcom ni. Takleh pakai langsung. Memangla liputannya paling meluas klw nak dibandingkan dengan broadband jenama lain. Tp klw tempat di mana kita selalu gunakannya pun line tak clear apa guna kan.

Total report saya kat servis center Celcom ni adalah 6 kali. Heh heh customer byk bunyik sungguh saya ni. Last2 dah fedap saya ckp nak terminate. Tp biasala bab nak terminate ni bkn keje sng. Kena pergi Celcom Center dia sndiri. Takleh terminate by phone. Begitu juga untuk downgrade plan dia. Klw nak upgrade boleh by phone nak downgrade harap maaf yer. Kena pergi celcom center tu sndiri.

Skrg ni saya pakai maxis. Tukar dengan kakak ipar haritu. 3 bulan dia pakai saya punya celcom takleh tahan dah. Lembab cam siput. Klw area saya duduk ni bolehla bg alasan sbb umah tepi gunung kan. Ni yg kakak ipar dok tgh2 bandar pun line tak clear camne. Setelah dibuat kajian, area Batu Caves ok klw pakai PI Wimax potong2 tu. Tp since pakai maxis ni tgk ok je walau kdg2 time mlm tu lembab cam IQ sotong je, tak trasa lg nak tukar line.

Nak terminate broadband celcom ni senang je. Pergi je kat mana2 Celcom Broadband yang korang jumpa. Saya tadi terminate kat Ipoh. nak harap jumpa Celcom berhampiran anda mmg tak jmpa la kan. Kebetulan lalu td nampak Celcom Center suruh hubby benti terus masuk dalam----->Mintak borang termination----> Isi---->Ambik no.---->Pergi kaunter----->Bagi IC, bayar bil tertunggak. Settel.

Adake patut org celcom tu suruh saya pakai plan RM68 klw plan RM98 tu tak clear. Wakaka lawak la ko. Kat borang termination tu saya tick alasan nak terminate ialah Migrate to Maxis. Pastu pandai2 lak tambah "HIDUP MAXIS!"..haha.

20 comments:

Dee said...

lawak ar ko emy..leh lg tulis dlm borang gitu..hahaha..

Queen said...

hidup kak emy..ya..skang nie tgh tunggu habis kontrak...itupun sebab nama hubby...tak best la nama die asyik busuk je...pasni not sure nak beralih kat mana...

tapi celcom berukband memang teruk..huhuhu...slealu putus2 dan nak load sikit punya hareemmm

Unknown said...

lawak betul baca cerita emy ni. kakchik pun pengguna celcom bb gak ni. prestasi dia so far ok cuma ada masa2nya terutama bile hujan, dia mcm astro, hilang terus signalnya. tp kakchik tak tukar kot sb kat KB ni celcom lbh baik berbanding maxis (kajian rambang je) mgkn sb pemancar celcom ada byk.

fazemy said...

Dee- ngeeee

Queen- Seb baik masa akak beli aritu ambik yg taknak ada kontrak. mula ingt nak ambik gak yg kontrak tu. pikir mmg nak pakai tros tak mau tukar2..seb baik la.

kakchik- Itulah kak chik, tgk tempat gak. apapun sbgai pengguna kita kena bijak. bijak membeli menang memakai. (^_^)

akula said...

salam,
setakat ni sy berpuas hati dengan BB celcom ni...agaknya belah pantai timur ni..linenya x sibuk...

S u H a I d A said...

ye ke??su plak 2 tahun sakit ati ngan maxis!!!gara2 kontrak punya pasal la su terpaksa sabar...complaint kat maxis lebih dari 10 kali su rasa...telefon..kaunter..semua penah la..memang sakit ati..tapi ni kat area tmpat keje baru ni maxis ok la pulak..emmm..


pst-pegi keje kena bawak bb dan laptop sendiri..kesian kan??

fahana_ann said...

huhuhu...marah betul kak..saya tengah ronda2 gak nak beli brdband..baru nak beli yang celcom akak dah cakap macam ni buat saya pk 10 kali ni..huhuh

attyfir said...

ekekeke..kty setia ngn streamyx..hehehhe ..

Darling Pya said...

bagus macam tu
customer yg jujur...hehehee

is-nanie said...

Thanx for the info. Baru sy tau caranya. Nasib baik sy keje area jalan ampang. Bolehla pegi celcom centre nanti.
Hujung bulan 12, sy ada call celcom bgtau nak terminate. Org tuh, siap mintak nama, ic, no akaun broadband semua.. Just 'ok'.. pastu org tuh diam, ntah letak ke apa... Takde pulak suruh tunggu. Ada lagu2 pulak.. Hish.. abih kredit sy.. Terus letak telefon. Org celcom pon takde pulak contact sy untuk confirmation. Bulan berikutnya masih ada lg dapat bil.. Mulanya malas nak layan. Tapi bulan 2 pon dapat jugak. Pdhal dah tak guna dah. Terpaksala bayar balik bil yang tertunggak..
Btw, masa sy guna BB celcom, ada masa laju jugak. Boleh layan youtube lagi. Sy terminate sebab skrg dah bukan keperluan lg. hehe..

Sori ye, fazemy.. Dah macam satu entry blog dah... haha

fazemy said...

Nanie- Itulah..time register sng je pakai online ke apa. tp bila nak terminate kita kena susah2 plak kan. Cepat2 pegi kat celcom center tu. makin lama makin byk bil kena byr kang. Nnti time terminate tu kena byr smua balance yg ada tau.

Anonymous said...

salam..saya skrg guna maxis bb..tp my best friend guna celcom bb..dia asyik merungut celcom lembab..pernah saya ngn dia guna bb at the same time,sebelah2 lg..saya nyer maxis maintain laju..mmg dia nyer celcom bb lembab mcm siput...

dayu_myself said...

nak tanya...
kalau wktu terminate tu,orng lain yang trmnatekan boleh tak??tak ad ic pendftar broadbnd tu sndri??rasa2nya lepas tak nak trminatekan..huhu

fazemy said...

Anon- wasalam. Celcom maybe liputan dia je meluas..means kat felda2 pun Ada line dia. Tp slow nak byat apa kan. Terpulang pads Kwan jugak la.

Dayu- kena owner yg pergi. Dia mintak ic..

Anonymous said...

klo nk terminate bb dlm sbln dua..pastu smbung pkai blk agak2 kna register lain x?

ashikin said...

owh..time kasih..cenggitu eh..
saya lak kne tipu ngan celcom promoter...mmg cam hampeh..mse tu ada promosi daftar percuma kat kolej..kwn saya mmg nak bli bb..so die pown daftar..sye dok sblah je..pastu promoter tu hulur borang ckp free je daftar ni..X PERLU BYR PAPE..5,6 kali ulang x yah bayo pape...saya dah la x penah pkai bb..sbb dah ad wifi..kot die ckp sploh kali x yah bayar pape..hanya pelu bayar bila kita start guna sim yg die bg tu je..sye pown dftar..n tetiba dtg bil daftar rm141..then monthly rm68..even x guna lgsung!!so skrg nak terminate kne bayo bil n bayo penalti rm 150 lg..sudah jatuh ditimpa tangga..jd yg lain..promoter mmg x leh caye!!!!sila berhati2..TOTALLY RSE CAM TRANIAYA NGAN CELCOM :'(

Anonymous said...

Same here.. Guna yg 10 GB.. bru ja sebulan pakai kat Kedah.. x tahan.. Kawan2 yg pakai P1 5GB lagi laju internet de..

Now nih dah guna P1, and nk terminate Celcom Broadband..

Anonymous said...

skrg dh leh terminate by phone.. dial 1111 klo gune celcom or 1-300 111 000 or 03-3630 8888 from other numbers.

Anonymous said...

sy pn dk pk cara2 nak terminate brukban cel..
byr saje, nk gna x boley..
dk area shah alam pn, line 3g power tnggi pnyer tp gna slow mmg x kuar pape...
kt kg lg ler, xda line tros..
thankz cz bg jln2 tk terminate.. huhuhhu

Anonymous said...

kuang asam tulis gitu..haha lawak la..