Thursday, January 20, 2011

Buah Cempedak Di Tepi Pagar












Orang kata kalau nak tahu tuan rumah tu pemurah ke tak, tengok hasil tanaman dia. Kalau berbuah lebat tu maknanya sangat pemurah la tu^_^

6 comments:

kakchik said...

assalamualaikum emy. seronok hati tengok begitu banyak buah cempedak tu. beruntunglah jiran empunya jika dia seorang yg pemurah.

fazemy said...
This comment has been removed by the author.
fazemy said...

Ni pokok kat kampung KakChik. Jiran dok jauh2. Monyet dalam hutan banyakla. Kdg tak bg pun monyet tu main ambik jer. Berkat halalkan monyet tu curi agaknya makin melayut buahnya. :))

~mrs azmi~ said...

wah wah wah lebatnya buah cempedak tuuu

skang ni musim cempedak ke??

fazemy said...

Tak tahulah..mcm tak musim. Tapi pokok kat kampung ni lebat plak berbuah. Klw musim mesti byk gerai grg pisang jual cempedak jugak. Kan kan..

Kellogg said...

wah wah wah lebatnya buah cempedak tuuu skang ni musim cempedak ke??