Friday, July 30, 2010

Petua Tak Nak Bagi Semut Dekat Dengan Gula

Petuanya ialah taruk label nama seperti "Lada Hitam" pada balang gula anda. Bila semut tu baca nanti dia pikir itu Lada Hitam, maka dia dan kawan2 dia takkan dekat la dengan balang gula anda tu. Selamatlah gula anda dari dimasuki oleh semut2 itu. Hehehe.


Jangan korang percaya sudah dengan petua tu. Kalau korang cuba jugak itu tandanya semut tu pergi sekolah sebab pandai membaca apa yang anda tulis pada balang tu. Dan ianya menunjukkan juga tahap tingkat sekolah yang anda belajar dulu. Hahaha...jgn buat sudahla petua ni. Sekadar mengarut.

Tak perlu gula yang banyak untuk maniskan minuman, tapi cukuplah dengan senyuman yang manis. Macam ni. Cumelnya mereka^_^

8 comments:

Queen said...

ahahah...ape kata saya tulis situ..ubat semut..confirm dia lari jauh2....ahahaa

Dee said...

ni lawak semut ari jumaat eh...ok2..boleh diterima..

FaTiN said...

seriously kan, how to get rid of semut-semut comel tu? ada byk semut kat umah T___T

Jue Azman said...

klu gula, letak lah a few bunga cengkih dlm balang gula. Insya Allah, semut tak dtg kt gula tu.

ikiqzana said...

hahaha.. ingt betul tadi pertua ni.

tipah tertipu.. kuang3..

cheqna said...

punyalah semangat cheqna nak tahu..huhuhuhuhu tertipu upenya....=)

izzah said...

beriya kita nak tau..
hehehe..
budak2 tuh mmg sangat manis..
:)

fantaghirolynn said...

punya la bersungguh2 baca petua... muahahahhaa