Wednesday, June 17, 2009

Selamat Pengantin Baru Nurliyana Uzir(^_^)

Nurliyana Uzir..nak jugak saya sebut nama ayah dia. Itulah dah lekat panggilan tu sejak dari skolah lagi. Sbbnya masa sekolah dulu ada lagis eorang nama Nurliana. Jadi untuk taknak menconfiuskan, kenalah sebut nama ayah kat belakang. Makanya kawan2 akan tahu kita sedang mengumpat Nurliyana anak Pakcik Uzir ataupun anak Pakcik Azhar. Haha.

Ada orang kata muka kami ada iras2. Ye ke? Adalah kot..meh meh sikit kan muka kita ni Ana. Sebabnya 2 2 chubby. Haha..tu psl nampak seakan2 kot.

Ana ni masa saya datang majlis tunang dia rasanya dia kecik sikit. Ni mesti makan ubat diet weight gain ni. Haha. Takpe Ana..sama2lah kita membesar dengan jayanya. Yeh!
p/s: Aku baget nak diet dalam pantang nanti:-p

Actually saya tak dapat dtg majlis Ana ni. Klw tak dah tentu gambar saya lbh byk dari pengantin Haha. Apapun saya suka mekap Ana masa dia nikah nih. Soft and silky gitew.
Hah cium cium. Wahhh bestnya dpt cium dpn orang ramai. Haha. betul kan aku cakap yang kawin ni besssssttt bangat. Coz kita like a couple but married n halal (^_^)



Selamat Pengantin Baru Ana & Edy. Smoga jodoh korang kekal berpanjangn hingga ke akhir hayat. Smoga tabah dalam menjalani kehidupan berumahtangga coz segala2nya kena dikongsi bersama. Dari hati, perasaan, masa, kehidupan, makanan, duit, keluarga, raya, rumah bla bla bla smuanya kena kongsi berdua. Ingat..ko jgn nak konker smua tu sorang2 yer. Haha.

Hidup lepas kawin dgn sebelum takkan sama lagi. Sebabnya walau siapapun kita, walau apapun kita, dgn siapapun kita...suami adalah paling utama. Jagalah hati suami sbb dia merupakan sumber kewangan kita... erh silap silap...kerana syurga kita adlh di bawah tapak kaki dia. Tanpa kaki dia, dimanalah syurga kita. Ceeewah!

Saya paling suka pelamin Ana ni. Cantik sangat. Btw Ana ni duduk satu kampung dgn husband saya. Dan dis juga merupakan kawan paling lama saya kenal. Since umur 5 tahun. Dulu kami tadika sama2. Dan Ana ni jugaklah yang menerujakan saya ke alam blogger nih. Kiranya dalam hal ni semuanya Ana yang salah. Haha.

Apapun hadiah ko tu nanti aku dtg hantar kat umah ko. Ko masak sedap2 tau. Nak la aku merasa masakan orang baru kawin ni. Ko masak ayam masak merah, feveret aku tu. Pastu masak gulai pape. Masak lemak cili api ke..gulai nenas ke...nyum nyum sedapnya. Pastu untuk desert aku nak rasa laksa ke, mee kari ke sedap jugak. Ha kalau ko rajin lagi ko buatkan aku puding caramel then spageti yg ko nak masakkan tu pun ok gak. Kira hidangan sampingan la tu. Untuk lauk2 nasi tu ko tambahla lagi, tak sukup tu 2 jenis lauk je. Tambah la barang 5,6 jenis lauk lagi k. Jangan risau kalau tak habis aku da siap bawak tupperwear nanti. Baget makanan untuk 2,3 hari. Keh keh.
Selamat Pengantin Baru. Semoga cepat2 dapat baby. Yeyyy!

5 comments:

Darling Pya said...

perghh...tetamu siap order makanan dgn tuan umah tu...ahaks

nurdaniella said...

salam emy, rindunya nak masuk rumah ni.. selalu jer tak dapat masuk dan komen.. asyik2 'operation aborted' jer.. hmmm, dah ada pape ker??- merujuk pada 'aku nak jaga badan masa berpantang'.. hehe..

Dee said...

hahaha..kemain lg ko order ye emy..ko ni dh psg angan2 nk diet dlm pantang..dh berisi ke? kalo dh..tahniah..

Ana Lyana said...

huhu..aku baru baca ko punye entry ni...thanks emi...

tak tahan dgr ko punyer request tu...
hahaha...

tak yah aku masak sebab nanti kita jumpa kat umah dz kawen ek..

hahahaha...

fazemy said...

Hek nampak sgt baru masuk blog aku. Eee dak ni. Oklah jumpa masa Dz kawin nnti k(^_^)