Friday, November 25, 2011

Dalam Rumah Ada Taman

Teringin nak ada taman dalam rumah. Ada swimming pool, kolam ikan. Syoknya!

Ada taman camni pun ok dah. Sejuk mata memandang.


Gambar rumah sape tah ni aku curik kat tenet.


Ini pokok yang saya tanam kat tanah sekankang monyet depan rmh ni. Seronok tengok pokok hidup subur je walau siraman hanya harapkan hujan turun dari langit. 



Paku pakis tu tumbuh sendiri, tapi elok plak dia hidup kat situ. Jadi penyeri.


 
 

 Ni pokok bawang yang saya tanam kat umah lg satu. Bawang dah tumbuh daun akibat lama tak masuk dapur. ehehe.


Sawi dari biji benih. Tak sempat nak tuai hasil coz asyik traveling jek. sedih! Kalau x mesti dah kurus makan sayur-sayuran organik je. Kan.


Pokok cili juga dari biji benih. Seronok tengok tiba2 tumbuh pokok. 


Bunga lavendar tu saya beli sepokok RM8 je. Tanam dalam 2 pasu sederhana besar. Sekarang ni dah merimbun 2 pasu tu. Yang bunga merah tu pun dah bercabang lagi 1...tp x jadi bunga lg yg satu tu. Tanam dalam pasu, kalau tanam kat tanah mesti lagi bercambah2. Nanti rajin saya upload gambar latest.

Orang kata kalau nak tahu tuan rumah tu kedekut ke idak tengok pokok buah2an depan rumah dia. Kalau selalu berbuah dan merimbun je mesti tuan rumah tu pemurah dan baik hati. Macam pakcik ni!




ehehe.

3 comments:

atty's said...

besarnya petai..

mrs.ecam said...

hajat nk menanam pong ade...siap mntk sekangkang tanah kt laman umh tu biar ade tnh n jgn simen lg tp rumput2 jek yg tumbuh kt situ...ouhh sedeh

Dee said...

petai ke apa tu? takut lak dee tgk..hahaha..

kwn dee ada umah setingkat..belakang dapur ada kawasan berumput..yg dijaga..ada pasu2 besar..cantik..tak semak..sebelah tepi ada kolam ikan koi..siap ada buaian..bunga kiambang..mmg syok..depan pulak dia letak something mcm kaktus..luar pagar pun dia upah org tanam pokok bunga2..siap dpn umah jiran pun dia decorate..dia upah org..sbb xde masa nak jaga..hihihi..