Tuesday, December 7, 2010

Ini Chuping Ladang Tebu Terbesar Kat Malaysia, bukan cuping telinga anda!





Hari Ahad lepas saya ke Padang Besar, Perlis. Kebetulan pergi kenduri kawin di Sik, kami terus ke Padang Besar. Tak merancang pun. Best jugak kat sana. Border yang paling besar saya pernah pergi. Sebab yang lagi besar dari situ saya tak pernah sampai lagi. Hehe.

Gambar kat Padang Besar takde. Sebab sebuk shopping. Tak habis2 shopping walau cakap aku dah ada semua benda tapi tetap nak beli jugak benda2 yang tak berpaedah sangat walau tak belipun tak apa sbnrnya.

Sebelum sampai padang Besar tu ada satu kawasan ladang tebu terbesar di Malaysia. Gambar di curi dari sini. Gambar kat kamera tak cantik sebab sepanjang jalan pergi dan balik hujan turun tak henti2. Nak bergambar pun tak boleh. Cantik kalau posing gambar kawin kat sana. Seluas mata memandang. Hijau je semua. Tengah2 ada tasik dan kilang gula. Cantik tempatnya. Ada menara peninjau lagi. Sayang hari hujang...kalau tak boleh posing terbang2 kat sini. Tringin nak makan tebu...

3 comments:

Peri PiA said...

salam

subhanallah!cantiknya

memang teringin nak pegi

Queen said...

teringin nak pi sana,...kampung member kat sana..nak gak pi jenjalan kat sana

@cu SaYaNg said...

dah lama tak ke Padang Besar