Monday, May 24, 2010

Dua Jam Mati Hidup Kembali

Part 7/8 :


Tadi layan youtube. Sekali terjumpa video seorang perempuan berumur 25 tahun dari Riau Indonesia yang mengaku telah mati dan melihat alam barzakh. Confiusnya cerita dia ni. Mengaku mendapat nikmat tersebut kerana dirinya beramal soleh di dunia, mengaku melihat malaikat- Malaikat tu laki2 je kata dia..takde perempuan. Katanya muka Nabi SAW yang dilihat seakan2 muka orang asia. Tapi tak nampak jelas. Jalan cerita dia agak bercelaru. Seakan2 cerita peristiwa Israq Mikraj bilamana dia nampak hukuman org2 yang berdosa. Katanya lagi di sana roh masih bersolat, siap bersalam bertemu dengan roh yang dah ada kat situ. Arghhhh confiusnya aku dengan perempuan ni. Cara bercerita penuh confident dan ala2 berceramah pula. Video yang dah diupload 2 tahun lepas...kesahihan cerita dia ni wallahualam.

First time ni dengar orang baik mengaku diri dia baik sangat~~hemmm..confius~~

8 comments:

kak long said...

klu kita dengar baik2 dia menyebut
'org2 tertentu' seolah-olah dia lah
tergulug dr kalangan org yg beriman..
kak long tak percaya org yg cam gini..
kt indon tu mcm2 berlaku..
sbb tu byk malapetaka...
NAUZUBILLAH..!

izzah said...

tu la realitinya alam siber nie..kadang2 sangat sukar untuk membezakan auta ke fakta..tapi kalo dah ceritanya banyak yg boleh diragui..so..tak perlulah kita percaya kan..sbb perkara yang meragukan lebih baik kita tinggalkan..

-HanaMichi- said...

org gile pon x ngaku dia tu gile...xgitu :P

fazemy said...

Menakutkanla camni. Siap ditemuramah. Org2 yg komen kat youtube ni pun ramai yg kagum dgn dia. Tak kurg juga la yg menyangkalnya. Tapi tulah..mcm2 ada zaman skrg ni.

Queen said...

entahla.....org yang zuhud ni tak delah nak mengaku dia tu beramal soleh gile...sedangkan dalam doa kita seharian pun kita tunduk dan akur bahawa kita manusia yang lalai..ya Allah, kau bimbinglah aku ke jalan yang engkau redhai....

haiz....

@cu SaYaNg said...

mcm nie punye org pun ada...
donia..donia..

Jemari Seni said...

Depa ni pandai drama jer.. sepuloh depa ckp sebelas tak bole percaya..
apa2 pon kalau betol alhamdullilah kalau salah sendri jawab la hehehehe

Dee said...

cerita2 mcm ni lah yg boleh mengelirukan umat kan..hmmm...