Thursday, January 26, 2012

Mak:::Semoga damai di sana. Al-fatihah.

Korang percaya tak mengenai roh si mati pulang ke rumah selepas dikebumikan? Aku pernah dengar cerita pasal ni tapi tak pernah terbaca pulak mana2 hadis bercakap soal ni. Selasa lepas tanggal 24 January 2012 ibu Mertuaku pergi meninggalkan kami semua. Aku redho dengan pemergian dia. Terlalu byk derita Mak ketika hidupnya. Biarlah dia tenang di sana.

Malam pertama Mak dikebumikan, dalam jam 11.50pm..kat ruang tamu berbau kapur barus. Sampaila ke subuh. Anak2 Mak baca yasin ramai2 kat ruang tamu. Aku baca sambil baring sehinggalah aku terlelap. Lepas subuh aku keluar bilik bau tersebut masih ada. Aku sangkakan Ada sisa2 kapur barus tertinggal kat mega tepi tv. Aku check2 takde. Bila pikir2 balik mana Ada org taruk kapur tu kat ruang tamu. Diorg siap2kan kat dapur then terus taruk kat luar tempat mandikan mayat.

Malam td mlm kedua, kami tunggu Mak datang. Yang lelaki bangun solat sunat disusuli bacaan yasin beramai2. Tepat jam 12mlm bau wangi mcm bedak sesekali menjengah hidung kami. Tak tahula nak percaya benda mistik camni ke tak. Tp klw betul alhamdulillah Mak wangi. Smoga ditempatkan dikalangan mereka2 yang solehah. Aminnn..

5 comments:

AnaLyana said...

takziah mi..ko kat kg. gajah ke ni?

~mrs azmi~ said...

takziah buat emy sekeluarga

fazemy said...

Haah Liana. Aku stay sini 2 minggu kot. Thanks korg.

Sue Sopian said...

salam.. takziah buat awak..

p/s: kg kat kg.gajah perak ke? kalo btol sy baru je lalu kt kg gajah 24/1 hari tu..

fazemy said...

Haah perak. Pekan plg dkt kg gajahla.